Reserveren, wijzigen en annuleren

Veelgestelde vragen over Reserveren, wijzigen en annuleren

Hoe wijzig ik mijn reservering?
  • Zorg dat je bent ingelogd op ah.be.
  • Klik bij mijn reserveringen op 'wijzig'.
  • Voeg die producten toe of wijzig je bezorgmoment en klik op afronden om je reservering opnieuw te bevestigen.
  • Je krijgt nu van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen.

Let op: Als je jouw reservering niet opnieuw bevestigt, worden de wijzigingen niet doorgevoerd.


Hoe wijzig ik een reservering via de AH app?

Als je de AH-app opent dan zie je staan 'je kunt je reservering nog wijzigen tot...'. Klik daar op en je kunt je reservering aanpassen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag en kan je helaas geen wijzigingen meer maken.

Als je al boodschappen op je lijstje had staan, vraagt de AH-app of je dit wil toevoegen of niet. Vergeet niet altijd je reservering opnieuw af te ronden, anders kunnen we je wijzigingen niet verwerken.


Tot wanneer kan ik mijn reservering wijzigen?

In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen.

Over het algemeen geldt:

  • Heb je een bezorgmoment tot 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 11:59 uur.
  • Heb je een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.
  • Bestelling op maandag tot 15:00 uur kan je wijzigen tot zaterdagochtend 11:59 uur.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Zoek via ‘Mijn reserveringen’ je reservering op en klik op ‘annuleren’. Je ontvangt ook altijd nog een annuleringsbevestiging per e-mail van ons, zodat je zeker weet dat onze bezorger niet plotseling toch voor de deur staat!

Let op: Als je alleen je winkelmandje leegmaakt, is daarmee je reservering niet geannuleerd.


Hoe annuleer ik een reservering via de AH app?

Via de AH-app annuleren kan natuurlijk ook. Als je klikt op de reservering en vervolgens rechtsboven op 'annuleer reservering'.


Ik kan mijn reservering niet annuleren

Als de optie 'annuleren' niet verschijnt betekent dit dat we je boodschappen al voor jou aan het klaarzetten zijn. Wil je dan alsnog annuleren via onze klantenservice? Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag verder. We vragen dan wel een verspillingsbijdrage van €25 voor de gemaakte kosten door de annulering van jouw reservatie.


Hoe kan ik mijn adres wijzigen en wat te doen als mijn adres niet herkend wordt?

Dat doe je door je persoonlijke gegevens te wijzigen. Log in, vul je nieuwe gegevens in en vergeet niet om onderaan de pagina op 'opslaan' te klikken.

Heb je al een reservering geplaatst op je oude adres en wijzig je daarna je adres? Dan zal de reservering geannuleerd worden tenzij je in hetzelfde postcodenummer bent gebleven. Het kan ook zo zijn dat je bezorgmoment in je nieuwe postcodegebied geen optie is.

Maar geen zorgen, we bewaren je reservering als eerdere reservering. Kies een nieuw bezorgmoment, bekijk je geannuleerde reservering en klik dan op 'zet alles op mijn lijst'. Je kan hem dus zonder moeite opnieuw plaatsen voor een bezorgmoment op je nieuwe adres.


Wanneer gaat de AH Bezorgbundel in?
De AH Bezorgbundel gaat in op de dag van aankoop. Als je al een reservering hebt staan op het moment dat je de AH Bezorgbundel koopt, dan geldt de bundel hierop nog niet.

ls je op tijd bent kan je je reservering nog wijzigen. Bevestig dan je reservering opnieuw, je zal zien dat je dan direct geen leveringskosten betaalt.

Kan je niet meer wijzigen dan betaal je vanaf je volgende reservering geen leveringskosten meer tijdens de looptijd van je AH Bezorgbundel.

Wat gebeurt er met mijn reservering als ik niet thuis ben?

Dat hangt ervan af hoe lang van tevoren je dit weet. Is het nog mogelijk om je reservering te wijzigen, dan kun je die zelf online aanpassen via 'Mijn reserveringen' naar een moment waarop je wel thuis bent.

Is het wijzigen niet meer mogelijk en kunnen we je boodschappen niet leveren omdat er niemand thuis is? Dan zullen we een kaartje in de bus doen en nemen we je boodschappen mee retour. Er wordt dan 25 euro in rekening gebracht als verspillingsbijdrage. Dit gebeurt automatisch op je volgende factuur.


Hoe plaats ik een reservering bij Albert Heijn?

Log in op ah.be. Om boodschappen te reserveren via ah.be heb je een AH-profiel nodig. Heb je nog geen AH-profiel? Maak er dan een aan.

  • Klik rechtsboven op 'online reserveren' in het hoofdmenu.
  • Als je in het levergebied woont, dan zie je in het menu meteen 'Thuis leveren'.
  • Kies een moment wanneer je de reservering thuis wilt laten leveren.
  • Je kan nu bestellen. Klik op het plusje om iets toe te voegen aan je bestelling
  • Klaar met boodschappen doen? Klik op 'Afronden'.
  • Controleer je bestelling nog een keer en klik op 'Volgende stap' als alles klopt en daarna op 'Afronden'. Heb je een promocode? Vul deze dan in voordat je afrondt.
  • De reservatie wordt nu definitief verstuurd en je ontvangt direct een e-mailbevestiging. Hierin staat ook altijd nog tot wanneer je je reservering kan aanpassen. Wel zo handig!
  • Toch nog niet helemaal klaar? Je kan je reservering gewoon aanvullen door naar mijn reserveringen te gaan en op 'wijzig' te klikken.

 

Hoe plaats ik een reservering via de AH app?

Zorg eerst dat je een AH-profiel hebt en dat je ingelogd bent in de AH app

  • Ga naar mijn lijst en plaats de producten die je wilt kopen in je boodschappenlijst.
  • Klik vervolgens op 'Online reserveren' onderin je scherm.
  • Kies voor 'Thuis leveren'
  • Kies een moment.
  • Klik op 'Rond af', 'Verder' en tot slot 'Bevestig'... et voila!
  • Je krijg een bevestigingmail in je inbox.

Wat is een Vast Bezorgmoment en hoe stel ik dit in?
Met een Vast Bezorgmoment krijg je met een AH Bezorgbundel wekelijks op één vast moment dat jij hebt gekozen jouw boodschappen thuisgeleverd. Je Vaste Bezorgmoment gaat zo snel mogelijk in wanneer we een eerste bezorgmoment beschikbaar hebben. Voordat je een AH Bezorgbundel afsluit, zie je welke momenten beschikbaar zijn voor jouw postcode.

Ook met een Proefmaand is het mogelijk om een Vast Bezorgmoment in te stellen. Het is wel goed om te weten dat het vaak 2 weken duurt voordat je vast bezorgmoment kan ingaan. De ingangsdatum staat altijd vermeld als je een moment kiest.

Ga naar ah.be/bezorgbundel, log in met je ah.be inloggegevens en klik aan de linkerkant op 'reserveer jouw moment'. Kies op welke dag en welk moment jij je boodschappen graag wekelijks bezorgd krijgt. Na je keuze te hebben vastgelegd ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Meerdere vaste momenten per week instellen is niet mogelijk. Je kunt wel zelf een losse reservering plaatsen.

Hoe laat komt de bezorger?

Je geeft van tevoren zelf aan binnen welk levermoment je jouw boodschappen wil ontvangen. Binnen het tijdsblok wat jij hebt gekozen zal de bezorger je boodschappen bij je thuisleveren.

Zodra de rit ingepland is kan je op onze website en via de AH app zien wanneer we verwachten bij je te zijn. In de AH app kan je ook je meldingen inschakelen. Dan houden we je nog nauwkeuriger op de hoogte. Wel zo handig!

Wil je een melding ontvangen van de AH app met updates over je reservering?
Dat kan je in de AH app inschakelen. Klik op je profiel (poppetje rechts bovenin op homepagina)
Ga dan naar -> Instellingen -> Meldingen -> ‘Je reservering’.

Wil je toch liever een sms'je krijgen op het moment dat onze bezorger met zijn rit begint? Geef dit dan aan bij ‘berichten en e-mails' in je profiel op de website of in de AH app via Instellingen -> Meldingen -> Meldingen via e-mail en SMS.

Als de bezorger begint met zijn rit, krijg je een sms’je of een melding van de AH app als je deze hebt ingeschakeld. We kunnen het tijdstip van leveren niet op verzoek wijzigen.

Afmelden voor de SMS? Dat kan door in te loggen op je profiel.


Hoe activeer ik de Mijn Bonus Box promoties?
  • Ga naar Mijn Bonus Box op de homepagina.
  • Klik op 'activeer' in het blokje van het product dat je graag met korting wil kopen.
  • Je kan maximaal 5 promoties activeren per week.
  • Lukt het activeren niet? Start dan de app opnieuw op.
  • Let op: een geactiveerde promotie kun je dit niet meer ongedaan maken.

Goed om te weten: Je bepaalt zelf wanneer je jouw promoties activeert, dit kan zelfs nog in de winkel voor het afrekenen. Als je online bestelt kan je activeren totdat je jouw reservering nog kan wijzigen (uiterlijk 1 dag voor levering).

Looptijd van de promoties

Je ontvangt de Bonus Box op vrijdag en de promoties gaan in vanaf de maandag erop. Het is dus hetzelfde ritme als de reguliere Bonus.

Wil je jouw Bonus Box promoties gebruiken bij je online reservering? De promotie moet dan geldig zijn op het moment van leveren, net zoals bij alle andere Bonusaanbiedingen.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?