Reserveren, wijzigen en annuleren

AH Klantenservice

Hoe plaats ik een reservering bij Albert Heijn?

Hoe plaats ik een reservering via ah.be?

Log in op ah.be. Om boodschappen te reserveren via ah.be heb je een AH-profiel nodig. Heb je nog geen AH-profiel? Maak er dan een aan.

  • Klik rechtsboven op 'online reserveren'.
  • Kies of je de boodschappen wil ophalen bij een Pickup Point of laat thuisleveren. Let op: het gebied van thuislevering is beperkt. Het actuele levergebied vind je hier.
  • Kies een moment wanneer je jouw boodschappen wilt ontvangen.
  • Je kan nu bestellen. Klik op het plusje om iets toe te voegen aan je bestelling
  • Klaar met boodschappen doen? Klik op 'Afronden'.
  • Controleer je bestelling nog een keer en klik op 'Volgende stap' als alles klopt en daarna op 'Afronden'.
  • Klaar is Kees! Je krijgt van ons altijd nog een mailtje om je bestelling te bevestigen. Hierin staat ook altijd nog tot wanneer je je bestelling kan aanpassen. Wel zo handig!
  • Toch nog niet helemaal klaar? Je kan je bestelling gewoon aanvullen door naar mijn reserveringen te gaan en op 'wijzig' te klikken.

Hoe plaats ik een bestelling via de AH app?

Zorg eerst dat je een AH profiel hebt en dat je ingelogd bent in de AH app

  • Ga naar mijn lijst en plaats de producten die je wilt kopen in je boodschappenlijst.
  • Klik vervolgens op 'Online reserveren' onderin je scherm.
  • Kies of je je boodschappen thuis wil laten leveren, of wil ophalen bij een AH Pickup Point.
  • Kies een moment.
  • Klik op 'Rond af', 'Verder' en tot slot 'Bevestig'... et voila!
  • Je krijg een bevestigingmail in je inbox

Wat betaal ik voor thuislevering?

De leverkosten per reservering zijn 5.00 euro en vanaf 50 euro aan boodschappen komen we al bij je langs. Dit minimum bestelbedrag is wel exclusief eventuele kortingen van promoties en statiegeld.

Goed om te weten dat we je ongekoelde producten leveren in een plooibox. Je betaalt 4 euro per box aan statiegeld en deze kan je gewoon weer de volgende keer mee teruggeven aan de bezorger. De meeste gekoelde producten vervoeren we in een plastic tas. Per tas wordt er 2 cent gerekend. Deze bijdrage besteden we aan verduurzaming.

Hoe wijzig ik mijn reservering?

Hoe wijzig ik een bestelling via ah.be?

Zorg dat je bent ingelogd op ah.be.

  • Klik bij mijn reserveringen op 'wijzig'.
  • Voeg die producten toe of wijzig je bezorgmoment en klik op afronden om je bestelling opnieuw te bevestigen.
  • Je krijgt nu van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen.

Let op: Als je jouw reservering niet opnieuw bevestigt, worden de wijzigingen niet doorgevoerd.


Hoe wijzig ik een bestelling via de AH app?

Als je de AH app opent dan zie je staan 'je kunt je bestelling nog wijzigen tot ..' dan klik je daar op en kan je je bestelling aanpassen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag en kan je helaas geen wijzigingen meer maken.

Als je al boodschappen op je lijstje had staan, vraagt de AH app of je dit wil toevoegen of niet. Vergeet niet altijd je bestelling opnieuw af te ronden, anders kunnen we je wijzigingen niet verwerken.


Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen.

Over het algemeen geldt:

  • Heb je een bezorgmoment tot 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 11:59 uur.
  • Heb je een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.
  • Bestelling op maandag tot 15:00 uur kan je wijzigen tot zaterdagochtend 11:59 uur.

Hoe kan ik mijn online reservering betalen?

Online reserveringen zowel bij onze afhaalpunten als bij thuislevering kunnen uitsluitend met bancontact worden betaald.

Het is niet mogelijk om met (electronische) maaltijdcheques, creditcard, of bijvoorbeeld vooraf online via Paypal te betalen.

Welk assortiment kan ik online reserveren?

De beste en lekkerste producten van prijsfavorieten tot een exclusief online assortiment vol Bonusaanbiedingen kan je thuis laten leveren of ophalen bij een van onze Pickup Points. Je vindt hier ons volledige online assortiment. Heb je gezocht naar een product, maar kon je het niet vinden? Onderaan de pagina vind je de button 'Laat het ons weten'. Alle suggesties worden bekeken en soms al op korte termijn toegevoegd aan ons online assortiment, want dat is het lekkere van Albert Heijn!

Gerelateerde artikelen

Klacht over mijn reservering

Ondanks dat we zo zorgvuldig mogelijk met je boodschappen omgaan, kan het soms voorkomen dat er iets verkeerd gaat. Als dit zo is, vul dan dit formulier in en dan vergoeden we het bedrag automatisch op je volgende factuur. Zo gebeurd!

Bekijk de details

Thuislevering

Alle info die je nodig hebt als je gebruik wil maken van thuislevering. Op dit moment is ons levergebied nog beperkt. Wil je dat we ook bij jou komen thuis leveren? Je kan ons helpen bepalen naar welke regio's we gaan uitbreiden. Laat je gegevens achter, dan houden we je met alle plezier op de hoogte!

Bekijk de details

Mijn Bonus Box

Elke week verrassend extra voordeel, speciaal voor jou, dat is Mijn Bonus Box. Wekelijks 10 extra promoties waarvan je er 5 kan uitkiezen om te activeren. Zo heb je elke week extra persoonlijk voordeel naast de reguliere Bonus.

Hoe het precies werkt en hoe je je kan aanmelden vind je hier.

Bekijk de details

Contact