Reserveren, wijzigen, annuleren en betalen

AH Klantenservice

Hoe plaats ik een reservering bij Albert Heijn?

Hoe plaats ik een reservering via ah.be?

Log in op ah.be. Om boodschappen te reserveren via ah.be heb je een AH-profiel nodig. Heb je nog geen AH-profiel? Maak er dan een aan.

  • Klik rechtsboven op 'online reserveren'.
  • Kies of je de boodschappen wil ophalen bij een Pickup Point of laat thuisleveren. Let op: het gebied van thuislevering is beperkt. Het actuele levergebied vind je hier.
  • Kies een moment wanneer je jouw boodschappen wilt ontvangen.
  • Je kan nu bestellen. Klik op het plusje om iets toe te voegen aan je bestelling
  • Klaar met boodschappen doen? Klik op 'Afronden'.
  • Controleer je bestelling nog een keer en klik op 'Volgende stap' als alles klopt en daarna op 'Afronden'.
  • Klaar is Kees! Je krijgt van ons altijd nog een mailtje om je bestelling te bevestigen. Hierin staat ook altijd nog tot wanneer je je bestelling kan aanpassen. Wel zo handig!
  • Toch nog niet helemaal klaar? Je kan je bestelling gewoon aanvullen door naar mijn reserveringen te gaan en op 'wijzig' te klikken.

Hoe plaats ik een reservering via de AH app?

Zorg eerst dat je een AH profiel hebt en dat je ingelogd bent in de AH app

  • Ga naar mijn lijst en plaats de producten die je wilt kopen in je boodschappenlijst.
  • Klik vervolgens op 'Online reserveren' onderin je scherm.
  • Kies of je je boodschappen thuis wil laten leveren, of wil ophalen bij een AH Pickup Point.
  • Kies een moment.
  • Klik op 'Rond af', 'Verder' en tot slot 'Bevestig'... et voila!
  • Je krijg een bevestigingmail in je inbox

Wat betaal ik voor thuislevering en het ophalen van boodschappen bij een Pickup Point?

De leverkosten per reservering voor thuislevering zijn 5.00 euro en vanaf 50 euro aan boodschappen komen we al bij je langs. Dit minimum bestelbedrag is wel exclusief eventuele kortingen van promoties en statiegeld.

Bij onze Pickup Points betaal je 2 euro aan servicekosten en kan je vanaf 40 euro reserveren.

Wekelijks hebben we trouwens speciale promo's waarbij je gratis levering van je boodschappen krijgt. Je kan dit altijd hier terugvinden.

Goed om te weten dat we je ongekoelde producten leveren in een plooibox. Je betaalt 4 euro per box aan statiegeld en deze kan je gewoon weer de volgende keer mee teruggeven aan de bezorger. De meeste gekoelde producten vervoeren we in een plastic tas. Per tas wordt er 2 cent gerekend. Deze bijdrage besteden we aan verduurzaming.

Hoe wijzig ik mijn reservering?

Hoe wijzig ik een reservering via ah.be?

Zorg dat je bent ingelogd op ah.be.

  • Klik bij mijn reserveringen op 'wijzig'.
  • Voeg die producten toe of wijzig je bezorgmoment en klik op afronden om je reservering opnieuw te bevestigen.
  • Je krijgt nu van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen.

Let op: Als je jouw reservering niet opnieuw bevestigt, worden de wijzigingen niet doorgevoerd.


Hoe wijzig ik een reservering via de AH app?

Als je de AH app opent dan zie je staan 'je kunt je reservering nog wijzigen tot ..' dan klik je daar op en kan je je bestelling aanpassen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag en kan je helaas geen wijzigingen meer maken.

Als je al boodschappen op je lijstje had staan, vraagt de AH app of je dit wil toevoegen of niet. Vergeet niet altijd je bestelling opnieuw af te ronden, anders kunnen we je wijzigingen niet verwerken.


Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen.

Over het algemeen geldt:

  • Heb je een bezorgmoment tot 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 11:59 uur.
  • Heb je een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.
  • Bestelling op maandag tot 15:00 uur kan je wijzigen tot zaterdagochtend 11:59 uur.

Hoe kan ik mijn online reservering betalen?

Online reserveringen zowel bij onze afhaalpunten als bij thuislevering kunnen uitsluitend met bancontact worden betaald.

Het is niet mogelijk om met (electronische) maaltijdcheques, creditcard, of bijvoorbeeld vooraf online via Paypal te betalen.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Hoe annuleer ik een reservering via ah.be?

Zoek via ‘Mijn reserveringen’ je reservering op en klik op ‘annuleren’. Je ontvangt ook altijd nog een annuleringsbevestiging per e-mail van ons, zodat je zeker weet dat onze bezorger niet plotseling toch voor de deur staat!

Let op: Als je alleen je winkelmandje leegmaakt, is daarmee je order niet geannuleerd.


Hoe annuleer ik een reservering via de AH app?

Via de AH app annuleren kan natuurlijk ook. Je hebt hiervoor wel de nieuwste versie nodig. Als je klikt op de reservering en vervolgens rechtsboven op 'annuleer reservering'.


Ik kan mijn reservering niet annuleren

Als de optie 'annuleren' niet verschijnt betekent dit dat we je boodschappen al voor jou aan het klaarzetten zijn. Neem dan contact op met onze klantenservice via één van de contactkanalen onderaan deze pagina. Dan zorgen we ervoor dat je reservering wordt geannuleerd en de bezorger niet voor niets voor je deur staat.

Welk assortiment kan ik online reserveren?

De beste en lekkerste producten van prijsfavorieten tot een exclusief online assortiment vol Bonusaanbiedingen kan je thuis laten leveren of ophalen bij een van onze Pickup Points. Je vindt hier ons volledige online assortiment. Heb je gezocht naar een product, maar kon je het niet vinden? Onderaan de pagina vind je de button 'Laat het ons weten'. Alle suggesties worden bekeken en soms al op korte termijn toegevoegd aan ons online assortiment, want dat is het lekkere van Albert Heijn!

Wat zijn de bankgegevens van Albert Heijn?

Onze bankgegevens vind je hieronder:

Albert Heijn België N.V.

Karel Oomsstraat 47

2018 Antwerpen

BTW BE0830512812

KBO BE/ 0830512812

IBAN BE43 3631 5920 2201

BIC BRUBEBB

Contact