Privacy van Albert Heijn België

Dit is het Privacybeleid van Albert Heijn België NV en Albert Heijn B.V. ("Albert Heijn"). Dit Privacybeleid verschaft informatie over de gegevens die we verwerken van de gebruikers en klanten van onze Belgische Albert Heijn winkels, website en Online Reserveerservice. Wij vinden het belangrijk er voor te zorgen dat onze dienstverlening transparant, persoonlijk en betrouwbaar is. Wij zijn dan ook voortdurend op zoek naar manieren om onze dienstverlening waar nodig te verbeteren en deze zoveel mogelijk af te stemmen op je persoonlijke wensen en behoeften. Albert Heijn gaat daarbij zorgvuldig om met je gegevens en zorgt ervoor dat elke verwerking van je gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving.

Dit Privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen wanneer nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Wij brengen je op de hoogte als er belangrijke wijzigingen plaatsvinden. Het meest actuele Privacybeleid vind je altijd op www.ah.be. In het Privacybeleid wordt altijd de laatste datum van wijziging aangegeven.

Dit Privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 9 mei 2018:

We hebben het privacybeleid aangepast zodat hierin alle informatie is opgenomen door de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die is vereist. We hebben daarom nu expliciet opgenomen wat onze rechtsgrondslag voor het gebruik van gegevens is, de contactgegevens van onze functionaris gegevensbescherming, en dat we standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die door de Europese Commissie zijn goedgekeurd overeenkomen als we gegevens buiten de Europese Economische Ruimte doorgeven.

Print als PDF

Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

Dit Privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Albert Heijn verzamelt en verwerkt van gebruikers en klanten van de Belgische Albert Heijnwinkels, website en online reserveerservice.

Op de website tref je een aantal links aan naar andere websites. Hoewel deze websites met zorg zijn geselecteerd, zijn wij niet verantwoordelijk voor verwerking van je persoonsgegevens via deze websites. Dit Privacybeleid is niet van toepassing op het gebruik van dergelijke websites.

Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Albert Heijn België NV, gevestigd aan de Bredabaan 1026, te 2900 Schoten, België (gekend in de kruispuntbank van de ondernemingen onder het nummer 0830.512.812), is, samen met Albert Heijn B.V., gevestigd aan de Provincialeweg 11, te 1506 MA Zaandam, Nederland (KvK 35012085), de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in dit Privacybeleid.

Inhoudsopgave Privacybeleid

1 Hoe is dit Privacybeleid opgebouwd?

In dit Privacybeleid beschrijven we per dienst welke persoonlijke gegevens Albert Heijn van je verwerkt om je deze specifieke dienst te leveren en wat dat precies betekent. Soms heb je voor een bepaalde dienst (zoals gebruikmaking van de online reserveerservice van Albert Heijn) een Mijn ah.be profiel nodig. In dat geval wordt dit, bijvoorbeeld, bij de paragraaf "Online boodschappen reserveren" vermeld en een link opgenomen naar de paragraaf over het Mijn ah.be profiel, met uitleg welke gegevens we daarvoor verwerken, voor welke doeleinden we dat doen en hoe lang we je gegevens daarvoor bewaren.

2 Welke gegevens verwerken wij en hoe komen we eraan?

2.1 Winkelen bij Albert Heijn

Als je jonger bent dan 16 jaar

Als je jonger bent dan 16 jaar, mag je slechts persoonsgegevens aan Albert Heijn verstrekken als één van je ouders of een wettelijke vertegenwoordiger die dit Privacybeleid heeft gelezen ons hiervoor namens jou toestemming geeft. Wij verzoeken je daarom geen gegevens aan ons te verstrekken wanneer je nog geen toestemming hebt gekregen. Wij informeren per dienst over de toepasselijke leeftijdsgrens. Sommige diensten (zoals online boodschappen reserveren of het Mijn Bonus-programma) zijn niet toegankelijk voor jongeren die jonger zijn dan 18 jaar. Bij aanvraag van een Bonuskaart kunnen we je om een identiteitsbewijs vragen zodat we kunnen controleren of je jonger bent dan 16 jaar.

Voor welke doelen verwerkt Albert Heijn je gegevens?

Om te kunnen winkelen in een Albert Heijn winkel heb je geen Bonuskaart of registratie nodig. In sommige gevallen kan het zijn dat Albert Heijn wel persoonsgegevens van je verwerkt.

1. Een vraag stellen of een klacht indienen

1. Een vraag stellen of een klacht indienen

Wanneer je bij de servicebalie van een Albert Heijn winkel een vraag stelt of een klacht indient of wanneer je telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post contact opneemt met de AH klantenservice, kunnen wij je contactgegevens vragen voor het afhandelen van je vraag of klacht. We gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en je persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen Albert Heijn die zich bezig houden met de afhandeling van je vraag of klacht. Deze klantenservice zien we als onderdeel van onze dienstverlening als supermarkt.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Om je vraag of klacht te kunnen registreren, noteren we deze in onze klantenservice-databank. We kunnen je ook vragen om je contactgegevens zoals je naam, adres, woonplaats, geslacht, telefoonnummer en/of e-mailadres. Als je een vraag of klacht hebt over je Bonuskaart dan kunnen we ook je Bonuskaartnummer vragen. Lees meer over wat er gebeurt als je je Bonuskaartnummer opgeeft aan de AH klantenservice onder paragraaf 2.3.1 "Bonuskaart".

Hoe lang bewaren wij je gegevens voor dit doel?

Wij bewaren vragen, klachten en je contactgegevens niet langer dan 2 jaar, tenzij de aard van de vraag of klacht ons noodzaakt om deze langer te bewaren.

2. Deelnemen aan een speciale actie

2. Deelnemen aan een speciale actie

Albert Heijn biedt regelmatig speciale acties aan waaraan je kunt deelnemen, zoals spaaracties, prijsvragen of promotionele kansspelen. In sommige gevallen zullen wij je vragen een registratieformulier uit een folder, advertentie of website in te vullen om mee te kunnen doen. We hebben daarbij jouw gegevens nodig om de actie te kunnen organiseren en uitvoeren.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Wanneer je deelneemt aan een dergelijke speciale actie dan verwerkt Albert Heijn de door jou opgegeven contactgegevens zoals je naam, leeftijd, adres, woonplaats en/of e-mailadres om je deelname te registreren en/of te bevestigen, om te bepalen of je voldoet aan de promotievoorwaarden en om de eventueel toegekende prijzen en voordelen aan jou toe te sturen. Afhankelijk van de speciale actie verwerken we ook informatie over je deelname zoals je scores, inzendingen of spaarsaldo.

Hoe lang bewaren wij je gegevens voor dit doel?

Wij bewaren inschrijvingen en informatie over je deelname nog na afloop van de actie om prijzen uit te kunnen delen en vragen over de actie te kunnen beantwoorden. Hoe lang de bewaartermijn is, communiceren wij per actie.

3. Camerabeveiliging

3. Camerabeveiliging

Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze winkels met camera's. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van één van onze winkels word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd door middel van pictogrammen. We gebruiken camerabeveiliging voor ons gerechtvaardigd belang voor een veilige supermarkt te zorgen.

Hoe lang bewaren wij videobeelden?

Wij bewaren videobeelden die wij registreren met onze beveiligingscamera's niet langer dan 14 dagen, tenzij er goede redenen zijn om de beelden langer te bewaren (bijvoorbeeld wanneer deze van belang zijn voor een politieonderzoek). Daarna verwijderen wij deze beelden.

4. Product recall

4. Product recall

Wanneer er onverhoopt iets mis is met een product dat wij hebben verkocht en wij dit product willen terugroepen (product recall), dan kunnen wij naast het plaatsen van persberichten op onze websites en in de landelijke dagbladen, in het belang van je welzijn ook rechtstreeks contact met je opnemen, uiteraard indien wij over je contactgegevens uit andere hoofde beschikken. Het gebruik van persoonsgegevens zien we als onderdeel van onze plicht als winkel waar jij een product hebt gekocht.

5. Deelnemen aan een klantenpanel

5. Deelnemen aan een klantenpanel

Albert Heijn doet regelmatig onderzoek naar de tevredenheid van haar klanten over haar winkels, websites en andere producten en diensten. Hiervoor maakt Albert Heijn gebruik van klantenpanels. Als je je hiervoor hebt aangemeld, sturen we je een paar keer per jaar een uitnodiging om je mening te geven over een bepaalde winkel, website, product of dienst van Albert Heijn. Hiervoor verwerken we je contactgegevens, maar alleen met jouw toestemming. Per uitnodiging kun je zelf beslissen of je mee wilt doen of niet. Als je geen uitnodigingen meer wilt ontvangen, klik je op de link in de uitnodiging en daarna op "meld me af". Je gegevens worden dan verwijderd en je ontvangt geen uitnodigingen meer voor het onderzoek.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Voor het versturen van uitnodigingen tot deelname aan een klantenpanel verwerken wij gegevens zoals je klantenpanelaanmelding, e-mailadres, postcode, geboortedatum, Bonuskaartnummer, favoriete AH Winkel en de door jou ingevulde antwoorden.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren je klantenpanelaanmelding en je contactgegevens in principe totdat je aangeeft dat je niet meer wilt meedoen met het klantenpanel.

2.2 Online diensten van Albert Heijn

Albert Heijn biedt een aantal online diensten aan, waaronder:

  • de website op www.ah.be ("AH Website"), en
  • de online boodschappen reserveerservice die bereikbaar is via de AH Website ("Online Reserveerservice van Albert Heijn").

Ook kun je je online inschrijven voor onze nieuwsbrieven.

Je hebt altijd zelf de keuze van welke online diensten jij gebruik maakt, en je kunt ook altijd je toestemming voor gebruik van jouw gegevens weer intrekken door de diensten op te zeggen of contact op te nemen met de klantenservice.

1. AH Website (algemeen)

Wanneer je de AH Website bezoekt, verwerken wij een aantal technische gegevens van je (zoals je IP-adres) om de functionaliteiten van deze online diensten te bieden en deze technisch te beheren. Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Deze technische gegevens hebben we nodig om de functionaliteit van de AH Website te bieden. Met deze gegevens zijn onze websitebeheerders in staat de AH Website te beheren, bijvoorbeeld voor het oplossen van technische storingen, het verbeteren van de beschikbaarheid, of om je naar de ah.be website te leiden. Om te zorgen dat je informatie op de AH Website snel en eenvoudig kunt vinden, worden ook (functionele) cookies gebruikt. Lees meer over het gebruik van cookies in paragraaf 4 "Maken wij gebruik van cookies?".

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Wij verwerken hiervoor technische gegevens zoals het IP-adres van je computer, je smartphone of je tablet, de bezochte webpagina's, de internetbrowser waarmee je surft, vorige/volgende bezochte sites en de duur van een bezoek/sessie.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren deze technische gegevens voor dit doel niet langer dan 1 maand

2. Je Mijn ah.be profiel

Je Mijn ah.be profiel kun je aanmaken via de AH Website. Wanneer je de AH Website bezoekt, verwerken we bepaalde technische gegevens van je. Lees meer hierover onder het kopje "AH Website (algemeen)" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Met een Mijn ah.be profiel kun je gebruik maken van verschillende functionaliteiten zoals het maken van online boodschappenlijstjes en inzien van je online reservaties en winkelaankopen. Met je Mijn ah.be profiel kun je je verder aanmelden voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, de nieuwsbrieven, de functionaliteit Profielen koppelen en het Mijn Bonus-programma van Albert Heijn.

Centraal beheer van je gegevens voor gebruiksgemak

De gegevens die je opgeeft bij je aanmelding voor de diverse diensten worden telkens opgeslagen in je Mijn ah.be profiel. Deze gegevens kun je centraal inzien en beheren via je Mijn ah.be profiel onder "Mijn gegevens". Heb je gegevens eerder elders ingevoerd, dan worden deze vooringevuld op het moment dat je je voor andere online diensten aanmeldt. Lees meer .

 

Dit betekent dat alle gegevens die je online bij ons hebt opgegeven op één plek kunt inzien via je Mijn ah.be profiel onder "Mijn gegevens". Je kunt deze gegevens daar ook wijzigen. Als je gegevens eenmaal voor een bepaalde dienst hebt opgegeven, en je je vervolgens aanmeldt voor een andere dienst waarvoor dezelfde gegevens nodig zijn, hoef je die gegevens niet nogmaals in te vullen maar worden die daar vooringevuld. Als je gegevens onjuist zijn, kun je ze bij aanmelding voor een andere dienst wijzigen of in je Mijn ah.be profiel onder "Mijn gegevens". De wijzigingen worden dan automatisch voor alle diensten doorgevoerd.

Gebruik van je Bonuskaartnummer op je Mijn ah.be profiel

Als jij bij één van de online diensten het nummer van je Bonuskaart opgeeft, wordt dit kaartnummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel. Je kunt daarna zelf kiezen voor welke andere diensten wij dit Bonuskaartnummer mogen gebruiken. Je Bonuskaartnummer wordt dus pas doorgevoerd voor een andere (online) dienst als je bij je aanmelding voor die andere dienst aangeeft dat wij je kaartnummer ook daarvoor mogen gebruiken (enkel voor zover daarvoor relevant).

Wanneer je een Mijn ah.be profiel opent en gebruikt, verwerken wij je gegevens om je Mijn ah.be profiel te kunnen aanmaken en de functionaliteiten van Mijn ah.be te kunnen leveren. Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Om je Mijn ah.be profiel te kunnen aanmaken en de functionaliteiten te kunnen leveren, verwerken wij bepaalde persoonsgegevens van je, waaronder je e-mailadres en wachtwoord. Hierdoor kun je gebruik blijven maken van je Mijn ah.be profiel en zorgen wij ervoor dat je veilig kunt inloggen. Wij gaan in dit verband ook na of je hetzelfde e-mailadres al hebt gebruikt voor een Mijn ah.nl profiel op onze Nederlandse website (ah.nl) aangezien het niet mogelijk is om hetzelfde e-mailadres te gebruiken voor een Mijn ah profiel op ah.be en op ah.nl. Met een Mijn ah.be profiel kun je gebruik maken van onze online functionaliteiten, zoals online boodschappenlijstjes bewaren, en kun je je aan- en afmelden voor bepaalde diensten en nieuwsbrieven. Je kunt je gegevens in je Mijn ah.be profiel zelf wijzigen of verwijderen en daar ook je instellingen voor online diensten en nieuwsbrieven wijzigen.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Voor het openen van je Mijn ah.be profiel verwerken wij persoonsgegevens zoals je e-mailadres en wachtwoord. Afhankelijk van welke functionaliteiten je gebruikt, slaan wij de volgende gegevens voor je op: je vaste AH winkel, je online boodschappenlijstje, en je aan- en afmeldingen voor bepaalde diensten en nieuwsbrieven binnen Mijn ah.be.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren deze gegevens in principe totdat je aangeeft dat je je gegevens wijzigt of verwijdert of tot als je je Mijn ah.be profiel sluit. Je kunt je gegevens in je Mijn ah.be profiel zelf wijzigen of verwijderen en daar ook je instellingen voor diensten en nieuwsbrieven wijzigen. Als je je gegevens hebt verwijderd uit je Mijn ah.be profiel, zorgen wij ervoor dat dit binnen twee weken in onze databases wordt doorgevoerd.

Lees meer over het doen van verzoeken om inzage, correctie en verwijdering in paragraaf 7 "Vragen en verzoeken om inzage, correctie en verwijdering?".

3. Online boodschappen reserveren

  • Online boodschappen reserveren via de Online Reserveerservice van Albert Heijn is mogelijk via de AH Website. Wanneer je de AH Website bezoekt, verwerken we bepaalde technische gegevens van je. Lees meer hierover onder het kopje "AH Website (algemeen)" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".
  • Als je je wilt aanmelden voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn heb je een Mijn ah.be profiel nodig. Voor het Mijn ah.be profiel verwerken we onder meer je inloggegevens. Lees meer hierover onder het kopje "Je Mijn ah.be profiel" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Online boodschappen reserveren

Via de Online Reserveerservice van Albert Heijn kun je snel en eenvoudig boodschappen reserveren en vervolgens ophalen en betalen bij een Pick Up Point.

Voor het online reserveren van boodschappen heb je een Mijn ah.be profiel nodig en een aanvullende (eenmalige) aanmelding bij de Online Reserveerservice van Albert Heijn. In uitzonderlijke omstandigheden kan Albert Heijn je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn blokkeren.

Wanneer jij je aanmeldt voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, worden je gegevens opgeslagen in je ah.be profiel en verwerken wij je gegevens om:

 

- Je de Online Reserveerservicefunctionaliteiten te kunnen leveren en je reservatie te kunnen afhandelen. Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Als je online boodschappen wilt reserveren en deze wilt afhalen bij een Pick Up Point vragen wij je aan te melden voor de Online Reserveerservice via de AH Website.

Jij kiest zelf of je je Bonuskaartnummer wenst op te geven

Als je het nummer van je Bonuskaart opgeeft bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, heb je recht op Bonuskorting. Ter verificatie van je Bonuskaart wordt gecontroleerd of het Bonuskaartnummer bekend is in ons systeem.

Als jij in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn het nummer van je Bonuskaart opgeeft, wordt dit nummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel. Je kunt zelf bepalen voor welke (online) diensten van Albert Heijn je je Bonuskaartnummer nog meer wilt laten doorvoeren. Lees meer over welke gegevens we verwerken voor je Mijn ah.be profiel onder het kopje "Je Mijn ah.be profiel" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Let op: Als je je Bonuskaartnummer opgeeft bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, wordt je Bonuskaartnummer gekoppeld aan je naam en adresgegevens. Je naam en adresgegevens worden echter uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van je reservatie en zijn daartoe alleen toegankelijk voor degenen binnen Albert Heijn voor zover noodzakelijk voor de afhandeling van je reservatie. Deze gegevens worden dus niet gebruikt voor het doen van aanbiedingen (tenzij je je daarvoor specifiek hebt aangemeld).

Albert Heijn verwerkt het Bonuskaartnummer en de aankoopgegevens van dit Bonuskaartnummer verder voor statistisch onderzoek naar trends in het aankoopgedrag van onze klanten. De resultaten van dit onderzoek zijn niet herleidbaar tot individuele klanten. Lees meer hierover onder het kopje "Voor het op anonieme basis onderzoek doen naar etc." in paragraaf 2.3.1 "Bonuskaart".

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Voor je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn verwerken wij je persoonsgegevens zoals adres- en woonplaatsgegevens (vanwege fiscale redenen zijn wij verplicht om deze te vragen), e-mailadres (om je reservatie te bevestigen en met je te kunnen communiceren over je reservatie, zoals het tijdstip waarop je je reservatie kan ophalen, de inhoud van je reservatie of de bereikbaarheid en beschikbaarheid van een Pick Up Point), geboortedatum (om te kunnen controleren of je oud genoeg bent om alcohol te reserveren), geslacht, telefoonnummer, Bonuskaartnummer en zakelijke informatie als je een zakelijke klant bent (bedrijfsnaam, factuuradres, sector, BTW-nummer).

Om je reservaties te kunnen leveren bij het Pick Up Point, verwerken wij de volgende gegevens: de geplaatste reservatie, betaling en (verzilverde) kortingscodes, ontvangen korting en het gekozen Pick Up Point. Wij verwerken het Bonuskaartnummer om na te gaan of je Bonuskaart een geldige Bonuskaart is. Voor het verstrekken van Bonuskorting hoeven wij geen aankoopgegevens te verwerken.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren je aanmeldingsgegevens voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn totdat je de desbetreffende gegevens uit je Mijn ah.be profiel wijzigt of je profiel sluit. Als je het nummer van je Bonuskaart opgeeft, wordt deze gekoppeld aan je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn en opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel, totdat je dit nummer verwijdert in je aanmelding voor online reserveren via de Online Reserveerservice van Albert Heijn of op je ah.be profiel.

Wij bewaren je aankoopgegevens niet langer dan 27 maanden, waarna deze onomkeerbaar worden versleuteld. Lees meer hierover onder het kopje "Voor het op anonieme basis onderzoek doen naar etc." in paragraaf 2.3.1 "Bonuskaart".

Als je je gegevens hebt verwijderd uit je aanmelding voor online reserveren via de Online Reserveerservice van Albert Heijn, zorgen wij ervoor dat dit binnen twee weken in onze databases wordt doorgevoerd.

 

- Om je eerdere reservaties via de Online Reserveerservice van Albert Heijn en je eerdere winkelaankopen in de fysieke AH winkels te kunnen bijhouden zodat je gemakkelijker online boodschappenlijstjes kan opstellen en reservaties kan plaatsen. Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Op de AH Website kunnen we je op twee manieren inzicht geven in je eerdere online reservaties en winkelaankopen, waardoor je gemakkelijk online boodschappenlijstjes kan samenstellen en nieuwe reservaties kan plaatsen:

  • Als je online boodschappen reserveert, tonen we de laatste 25 reservaties die je eerder via de Online Reserveerservice bij ons hebt geplaatst en kan je doorklikken naar de artikelen van een reservatie. Je kunt je gegevens sorteren op "meest recent" of "favoriet".
  • Je kunt er ook voor kiezen je Bonuskaartnummer op te geven als je online boodschappen reserveert. Je kunt dan gebruik maken van de functionaliteit waarmee jij via de AH Website je winkelaankopen in de fysieke AH winkels van de laatste 90 dagen kunt inzien onder de knop "Mijn Producten" (let op: op de AH Website worden onder de knop "Mijn producten" ook je reservaties van de laatste 90 dagen getoond die je eerder via de Online Reserveerservice bij ons hebt geplaatst). Je kunt je aankoopgegevens sorteren op "meest recent" of "favoriet". Lees meer over wat er gebeurt als je je Bonuskaartnummer opgeeft binnen de Online Reserveerservice van Albert Heijn onder het kopje "Als je je Bonuskaartnummer opgeeft in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn etc. " onder paragraaf 2.3.1 "Bonuskaart". Als je de knop "Bonus" aanklikt, kun je zien welke van je favoriete producten in de Bonusaanbiedingen zijn. Als je zoekt op producten voor je online boodschappenlijstje, zetten we de producten die je eerder hebt gekocht of gereserveerd hoger in de zoekresultaten (duidelijk te onderscheiden door een blauw ezelsoor).

Als jij in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor online reserveren via de Online Reserveerservice van Albert Heijn het nummer van je Bonuskaart opgeeft, wordt dit nummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel. Je kunt zelf bepalen voor welke (online) diensten van Albert Heijn je je Bonuskaartnummer nog meer wilt laten doorvoeren. Lees meer over welke gegevens we verwerken voor je Mijn ah.be profiel onder het kopje "Je Mijn ah.be profiel" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Wij verwerken hiervoor (optioneel) je Bonuskaartnummer, je laatste 25 reservaties, dan wel, als je je bonuskaartnummer hebt opgegeven, je reservaties van de laatste 27 maanden die je eerder via de Online Reserveerservice bij ons hebt geplaatst en de winkelaankopen in de fysieke AH winkels van de laatste 90 dagen (zoals het moment waarop de online reservatie of de winkelaankoop heeft plaatsgevonden en de gekochte producten en hoe vaak je een bepaald product koopt.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren je aankoopgegevens niet langer dan 27 maanden, waarna deze onomkeerbaar worden versleuteld. Je winkelaankopen in de fysieke AH winkels bewaren we voor dit doel niet langer dan 90 dagen. We bewaren desgevallend je Bonuskaartnummer voor de duur van je aanmelding op de Online Reserveerservice of tot je je Bonuskaartnummer verwijdert op je ah.be profiel.

 

- Om je de online boodschappenhulp-functionaliteiten van de AH Website te leveren, zoals een online boodschappenlijstje maken. Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Via de AH Website kun je naast online boodschappen reserveren ook een online boodschappenlijstje maken.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Afhankelijk van welke functionaliteiten je gebruik maakt, verwerken wij je gegevens zoals je vaste AH winkel en je online boodschappenlijstje.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren deze gegevens maximaal 27 maanden nadat je de laatste keer van deze functionaliteit op de AH Website gebruik hebt gemaakt.

Blokkering van een aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn

Albert Heijn kan je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn blokkeren, o.a. wanneer je herhaaldelijk niet opdaagt in het door jou geselecteerde Pick Up Point op het door jou aangegeven tijdstip. Zie onze algemene voorwaarden voor meer informatie hieromtrent: Lees meer

Wanneer je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn door ons wordt geblokkeerd, kun je niet langer online producten reserveren. Wanneer je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn wordt geblokkeerd, zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

4. Elektronische nieuwsbrieven

Afhankelijk van waar je je voor onze nieuwsbrieven inschrijft, verwerken we (optioneel) ook nog andere gegevens van je. Als je je inschrijft via:

Op diverse plaatsen op de AH Website, je Mijn ah.be profiel en de Online Reserveerservice van Albert Heijn kun je je inschrijven voor het ontvangen van onze verschillende elektronische nieuwsbrieven met onze aanbiedingen en algemene informatie over bijvoorbeeld onze winkels, het klantenpanel, promotionele acties en recepten (bv. de ah.nieuwsbrief, de nieuwsbrief in verband met het Mijn Bonus-programma, etc.). Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Wij verwerken je gegevens om de nieuwsbrieven te versturen waarvoor je je hebt ingeschreven. Wanneer je een nieuwsbrief niet meer wenst te ontvangen, kun je je uitschrijven via de in die nieuwsbrief aangegeven wijze. Je kunt verder je instellingen voor nieuwsbrieven wijzigen via je Mijn ah.be profiel.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Voor het versturen van onze nieuwsbrieven verwerken wij je inschrijving op een nieuwsbrief en de door jou opgegeven contactgegevens zoals je e-mailadres. Optioneel kunnen we je ook vragen om je naam en geslacht zodat we je persoonlijk kunnen adresseren.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren je inschrijving en je contactgegevens in principe totdat je aangeeft dat je onze nieuwsbrieven niet meer wilt ontvangen. In dat geval registreren we wel nog dat je je hebt afgemeld.

5. Profielen koppelen

Met de dienst "Profielen koppelen" kun je samen met maximaal één andere gebruiker elkaars eerdere reservaties via de Online Reserveerservice van Albert Heijn en winkelaankopen in de fysieke AH winkels inzien, en kan je samen gebruik maken van de verschillende onderdelen van het Mijn Bonus-programma (als jullie allebei het betreffende onderdeel hebben aanstaan).

Je kunt een andere gebruiker uitnodigen voor het koppelen van een profiel via de tegel "Profielen koppelen" in je dashboard. Je kunt alleen andere gebruikers uitnodigen van wie je het emailadres kent en die reeds een ah.be profiel hebben. Nadat je het emailadres hebt opgegeven, zal Albert Heijn naar de andere gebruiker een uitnodiging sturen. De profielen worden pas gekoppeld nadat de andere gebruiker in zijn of haar Mijn ah.be profiel is ingelogd en de uitnodiging heeft geaccepteerd.

Inzien van de eerdere reservaties via de Online Reserveerservice van Albert Heijn en van de winkelaankopen bij de fysieke AH winkels.

Wanneer jij gebruik maakt van de functionaliteit waarmee je je eerdere online reservaties en winkelaankopen kunt inzien (lees meer onder paragraaf 2.2.3 "Online boodschappen reserveren"), dan heeft de ander ook inzage in jouw eerdere online reservaties en winkelaankopen. Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Wanneer je je hebt aangemeld voor online reserveren bij de Online Reserveerservice van Albert Heijn, dan heeft de andere gebruiker, na het koppelen van profielen, inzage in jouw eerdere reservaties via de Online Reserveerservice van Albert Heijn. Wanneer je gebruik maakt van de functionaliteit waarmee je de winkelaankopen in de fysieke AH winkels van de laatste 90 dagen kunt inzien (in je dashboard onder de tegel "Winkelaankopen inzien"), dan heeft de andere gebruiker inzage in jouw eerdere winkelaankopen in de fysieke AH winkels. Lees meer onder paragraaf 2.2.3 "Online boodschappen reserveren" en onder paragraaf 2.3.1 "Bonuskaart". De inzage in deze functionaliteiten door de andere gebruiker is, bij gekoppelde profielen, automatisch als jij deze functionaliteiten hebt aanstaan.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Voor de koppeling van je profiel houden wij bij wie je een uitnodiging stuurt en óf, en zo ja wanneer, deze gebruiker jouw uitnodiging accepteert.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren je koppeling in principe totdat je aangeeft dat je niet wilt dat de andere gebruiker nog inzage heeft in jouw eerdere reservaties en winkelaankopen. In dat geval, kun je óf jullie profielen ontkoppelen, óf je afmelden voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn en Winkelaankopen inzien. Wij zullen dan de inzage over en weer in eerdere reservaties en winkelaankopen per direct stopzetten. We zorgen ervoor dat de gegevens omtrent de koppeling binnen twee weken uit onze databases worden verwijderd. Lees meer over het doen van verzoeken om inzage, correctie en verwijdering in paragraaf 7 "Vragen en verzoeken om inzage, correctie en verwijdering?".

Mijn Bonus-programma

Wanneer jij en de andere gebruiker allebei zijn aangemeld voor het Mijn Bonus-programma, dan worden jullie gezamenlijke onderdelen van het Mijn Bonus-programma gekoppeld. Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Dit betekent dat persoonlijke aanbiedingen en bedankjes onder het Mijn Bonus-programma zullen worden gebaseerd op de gegevens van winkelaankopen en online reservaties en de websitebezoekgegevens van zowel jou als degene met wie je je profiel hebt gekoppeld. Daarnaast kunnen de persoonlijke aanbiedingen, bedankjes en verjaardagsverrassingen worden opgehaald met zowel jouw Bonuskaart als de Bonuskaart van degene met wie je je profiel hebt gekoppeld. De onderdelen van het Mijn Bonus-programma worden alleen gekoppeld voor zover jullie allebei het betreffende onderdeel hebben aanstaan. Bijvoorbeeld, als jij het onderdeel "bedankjes" hebt uitstaan, dan worden de bedankjes van degene met wie je je profiel hebt gekoppeld alleen gedaan op basis zijn of haar gegevens over winkelaankopen en online reservaties en websitebezoekgegevens, en kan jij deze bedankjes niet met jouw Bonuskaart ophalen. Lees meer over het Mijn Bonus-programma onder pargraaf 2.3.3 "Mijn Bonus". De koppeling van profielen heeft alleen effect voor de gegevens waarover analyses plaatsvinden. Jullie krijgen geen inzage over en weer in elkaars gegevens (tenzij jullie eerdere reservaties via de Online Reserveerservice en winkelaankopen bij fysieke AH winkels hebben aangezet). Als je niet wilt dat de onderdelen van het Mijn Bonus-programma worden gekoppeld dan kun je óf jullie profielen ontkoppelen, óf je afmelden voor (de betreffende onderdelen) van het Mijn Bonus-programma.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Voor de koppeling van je profiel houden wij bij wie je een uitnodiging stuurt en óf, en zo ja wanneer, deze gebruiker jouw uitnodiging accepteert.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren je koppeling in principe totdat je aangeeft dat je je profiel wilt ontkoppelen. Je kunt je profiel op elk moment ontkoppelen door je op www.ah.be/mijn onder de tegel "Profielen koppelen" af te melden. We zorgen ervoor dat de gegevens omtrent de koppeling binnen twee weken uit onze databases worden verwijderd. Lees meer over het doen van verzoeken om inzage, correctie en verwijdering in paragraaf 7 "Vragen en verzoeken om inzage, correctie en verwijdering?". Analyses over gegevens van winkelaankopen en online reservaties en websitebezoekgegevens zullen vanaf dat moment dan weer gescheiden plaatsvinden. Het kan tot maximaal 2 maanden duren voordat deze scheiding effect heeft voor wat betreft de persoonlijke aanbiedingen en bedankjes die je ontvangt.

2.3 Ons Bonuskaartprogramma

Je kunt bij Albert Heijn een Bonuskaart ontvangen. Met je Bonuskaart kun je niet alleen je vertrouwde Bonuskorting ontvangen maar kun je je ook aanmelden voor het Mijn Bonus-programma. Wij leggen je hieronder uit wat deze verschillende keuzes inhouden.

2.3.1 Bonuskaart

Met een Bonuskaart kun je profiteren van de landelijke Bonusaanbiedingen. Je kunt een Bonuskaart verkrijgen aan de servicebalie van iedere winkel van Albert Heijn. Wanneer je een Bonuskaart ontvangt, kun je deze direct gebruiken en ontvang je direct de landelijke Bonuskorting aan de kassa. Een Bonuskaart die je direct in gebruik neemt, is niet herleidbaar tot jou, tenzij je je hebt aangemeld voor het Mijn Bonus-programma of je online hebt aangemeld voor functionaliteiten zoals de Online Reserveerservice van Albert Heijn. Lees meer

Je hoeft geen persoonsgegevens aan Albert Heijn te verstrekken om de landelijke Bonuskorting te krijgen. Wanneer je bij het betalen van boodschappen in een fysieke winkel van Albert Heijn je Bonuskaart laat scannen, dan verwerken wij de gegevens die op de kassabon staan, zoals het moment waarop de aankoop heeft plaatsgevonden, de betreffende Albert Heijn winkel, gekochte artikelen en bijbehorende bedragen, acties/verkregen kortingen, het Bonuskaartnummer en wijze van betaling. Deze gegevens zijn echter niet herleidbaar tot jou als persoon, omdat wij niet beschikken over je naam en adresgegevens.

Let op: als je met een vraag of klacht contact opneemt met onze klantenservice én je AH Bonuskaartnummer en contactgegevens opgeeft, beschikt Albert Heijn daardoor over je contactgegevens. Deze persoonsgegevens worden door ons in dit geval alleen voor het afhandelen van je vraag of klacht gebruikt en zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen Albert Heijn die zich met de afhandeling daarvan bezighouden. Deze gegevens worden dus niet gebruikt voor het doen van aanbiedingen (tenzij je je daarvoor in ander verband specifiek hebt aangemeld).

Wanneer je bij de kassa in een Albert Heijn winkel je Bonuskaart laat scannen of invoert via je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor online reserveren via de Online Reserveerservice van Albert Heijn, verzamelt en verwerkt Albert Heijn je gegevens voor de volgende doeleinden:

1. Om je Bonuskortingen te kunnen verstrekken Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Met je Bonuskaart heb je recht op Bonuskorting. Ter identificatie van de Bonuskaart wordt deze bij aankoop gescand en de Bonuskorting verrekend op je kassabon.

Bonuskorting via de Online Reserveerservice van Albert Heijn

Wanneer je optioneel je Bonuskaartnummer opgeeft bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn of via je Mijn ah.be profiel, heb je ook bij het afrekenen in het Pick Up Point recht op Bonuskorting. Ter verificatie van de Bonuskaart wordt gecontroleerd of het Bonuskaartnummer bekend is in ons systeem. Wij bewaren je Bonuskaartnummer zodat je deze niet bij een volgend bezoek opnieuw hoeft op te geven.

Als jij in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn het nummer van je Bonuskaart opgeeft, wordt dit nummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel. Je kunt zelf bepalen voor welke (online) diensten van Albert Heijn je je Bonuskaartnummer nog meer wilt laten doorvoeren. Lees meer over welke gegevens we verwerken voor je Mijn ah.be profiel onder het kopje "Je Mijn ah.be profiel" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Let op: Als je je Bonuskaartnummer opgeeft bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, wordt je Bonuskaartnummer gekoppeld aan je naam en adresgegevens. Je naam en adresgegevens worden echter uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van je reservatie en zijn daartoe alleen toegankelijk voor degenen binnen Albert Heijn voor zover noodzakelijk voor de afhandeling van je reservatie. Deze gegevens worden dus niet gebruikt voor het doen van aanbiedingen (tenzij je je daarvoor specifiek hebt aangemeld). Lees meer over welke gegevens we verwerken als je online boodschappen reserveert onder het kopje "Online boodschappen reserveren via ah.be" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Wij verwerken het Bonuskaartnummer om na te gaan of je Bonuskaart een geldige Bonuskaart is. Voor het verstrekken van Bonuskorting hoeven wij geen aankoopgegevens te verwerken.

Albert Heijn verwerkt het Bonuskaartnummer en de aankoopgegevens van dit Bonuskaartnummer wel voor statistisch onderzoek naar trends in het aankoopgedrag van onze klanten. De resultaten van dit onderzoek zijn niet herleidbaar tot individuele klanten. Lees meer hierover onder het kopje "Voor het op anonieme basis onderzoek doen naar etc." in paragraaf 2.3.1 "Bonuskaart".

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren je Bonuskaartnummer in principe zolang je gebruik maakt van je Bonuskaart zodat je altijd bonuskorting kan ontvangen. Als je je Bonuskaartnummer opgeeft in je Mijn ah.be profiel of je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, wordt je Bonuskaartnummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel en je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, totdat je je Bonuskaartnummer verwijdert uit je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn of je Mijn ah.be profiel sluit. Als je je gegevens hebt verwijderd uit je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, zorgen wij ervoor dat dit binnen twee weken in onze databases wordt doorgevoerd.

2. Voor het onderzoek doen naar trends in het aankoopgedrag van onze klanten om ons winkelaanbod en diensten zo goed mogelijk op de wensen en behoeften van onze klanten af te stemmen Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Albert Heijn voert onderzoek uit naar trends in de markt door middel van statistische analyses. De informatie die wij uit deze analyses halen, gebruiken wij voor ons gerechtvaardigd belang om onze huidige producten en diensten te evalueren en het assortiment, de locatie en inrichting van onze winkels, het winkelassortiment en marketing aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen. De analyses worden uitgevoerd door geautoriseerde medewerkers die uitsluitend toegang hebben tot aankoopgegevens en die geen toegang hebben tot de Bonuskaartnummers en eventueel andere geregistreerde gegevens van klanten. De onderzoeksresultaten worden uitsluitend op geaggregeerde basis gerapporteerd. Dit betekent dat de resultaten op geen enkele wijze tot individuele klanten zijn te herleiden.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Wij verwerken hiervoor het Bonuskaartnummer en de aankoopgegevens, zoals het moment waarop een winkelaankoop of een reservatie heeft plaatsgevonden, de betreffende Albert Heijn winkel of Pick Up Point, de gekochte artikelen en de bijbehorende bedragen, de acties/verkregen kortingen, wijze van betaling en hoe vaak een bepaald product is gekocht.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Wij bewaren aankoopgegevens van Bonuskaarten 27 maanden. Hierna worden deze onomkeerbaar versleuteld en kunnen we je gegevens niet meer herleiden tot je Bonuskaartnummer en eventueel andere bij ons geregistreerde gegevens. Wij bewaren je Bonuskaartnummer zolang je gebruik maakt van je Bonuskaart zodat je altijd korting kan ontvangen. Als je je Bonuskaartnummer opgeeft in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn dan wordt je Bonuskaartnummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel totdat je je Bonuskaartnummer verwijdert uit je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn of je Mijn ah.be profiel sluit.

3. Als je je Bonuskaartnummer opgeeft in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn: om je de online Bonuskaart functionaliteiten te bieden (o.b.v. je eerdere aankopen)

  • Als je gebruik maakt van de Online Reserveerservice van Albert Heijn verwerken we bepaalde technische gegevens van je. Lees meer hierover onder het kopje "AH Website (algemeen)" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".
  • Als je je wilt aanmelden voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn heb je een Mijn ah.be profiel nodig. Voor het Mijn ah.be profiel verwerken we onder meer je inloggegevens. Lees meer hierover onder het kopje "Je Mijn ah.be profiel" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".
  • Als je je aanmeldt voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn verwerken we onder meer je contactgegevens. Lees meer hierover onder het kopje "Online boodschappen reserveren via Ah.be" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Je kunt er verder voor kiezen je Bonuskaartnummer op te geven in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn. Je kunt daarna zelf bepalen voor welke andere online diensten binnen de AH Website en de Online Reserveerservice van Albert Heijn je je Bonuskaartnummer nog meer wilt laten doorvoeren. Zo kun je ervoor kiezen om:

  • Ook Bonuskorting te ontvangen op producten die je online reserveert. Ter verificatie van de Bonuskaart wordt gecontroleerd of het Bonuskaartnummer bekend is in ons systeem. Wij bewaren je Bonuskaartnummer zodat je deze niet bij een volgend bezoek opnieuw hoeft op te geven.
  • Gebruik te maken van de functionaliteit waarmee je ook je winkelaankopen in de fysieke AH winkels van de laatste 90 dagen kunt inzien onder de knop "Mijn Producten" (en op je Mijn ah.be profiel kun je je hiervoor aanmelden in je dashboard onder de tegel "Winkelaankopen inzien"). Let op: op de AH Website worden onder de knop "Mijn producten" ook automatisch je eerdere reservaties via de Online Reserveerservice van Albert Heijn van de laatste 90 dagen getoond. Je kunt je gegevens sorteren op "meest recent" of "favoriet". Hierdoor kun je gemakkelijk online boodschappenlijstjes samenstellen en nieuwe reservaties doen. Je kunt onder de knop "Bonus" zien welke van je favoriete producten in de Bonusaanbiedingen zijn. We zullen dan de Bonusaanbiedingen van producten die je vaak koopt als eerste weergeven.

Let op: Als je je Bonuskaartnummer opgeeft bij je aanmelding voor Online Reserveerservice van Albert Heijn, wordt je Bonuskaartnummer gekoppeld aan je naam en adresgegevens. Je naam en adresgegevens worden echter uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van je reservatie en zijn daartoe alleen toegankelijk voor degenen binnen Albert Heijn voor zover noodzakelijk voor de afhandeling van je reservatie. Deze gegevens worden dus niet gebruikt voor het doen van aanbiedingen (tenzij je je daarvoor specifiek hebt aangemeld). Lees meer over welke gegevens we verwerken als je online boodschappen reserveert onder het kopje "Online boodschappen reserveren via ah.be" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Als je je Bonuskaartnummer opgeeft in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn dan wordt je Bonuskaartnummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel totdat je je Bonuskaartnummer verwijdert uit je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn of je Mijn ah.be profiel sluit. We verwerken je gegevens om je ook Bonuskorting te geven op je online reservaties wanneer je deze in het Pick Up Point ophaalt en verder verwerken wij je aankoopgegevens over de afgelopen 90 dagen, zoals het moment waarop de online reservatie of de winkelaankoop heeft plaatsgevonden, de gekochte artikelen en hoe vaak je een bepaald product koopt.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Wij bewaren je Bonuskaartnummer zolang je gebruik maakt van je Bonuskaart zodat je altijd korting kan ontvangen. Als je je Bonuskaartnummer opgeeft in je Mijn ah.be profiel of bij je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn dan wordt je Bonuskaartnummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel totdat je je Bonuskaartnummer verwijdert uit je aanmelding voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn of je Mijn ah.be profiel sluit. Als je je gegevens hebt verwijderd uit je Mijn ah.be profiel, zorgen wij ervoor dat dit binnen twee weken in onze databases wordt doorgevoerd. Wij bewaren je winkelaankopen in de fysieke AH winkels voor dit doel voor 90 dagen.

2.3.2 Het persoonlijke Mijn Bonus-programma

  • Als je ervoor kiest om je aan te melden voor het Mijn Bonus-programma door je Bonuskaart te activeren, heb je een Bonuskaart nodig. Hiervoor verwerken we bepaalde gegevens van je. Lees meer hierover onder het kopje "Bonuskaart" onder paragraaf 2.3 "Ons Bonuskaartprogramma".
  • Je Bonuskaart activeren doe je via de AH Website. In dat verband verwerken we ook bepaalde technische gegevens van je. Lees meer hierover onder het kopje "AH Website (algemeen)" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".
  • Als je je aanmeldt voor het Mijn Bonus-programma, heb je een Mijn ah.be profiel nodig. Voor het Mijn ah.be profiel verwerken we onder meer je inloggegevens. Lees meer hierover onder het kopje "Je Mijn ah.be profiel" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Je kunt er ook voor kiezen om naast de vertrouwde landelijke Bonusaanbiedingen nóg meer voordeel te ontvangen. Dat doe je door je Bonuskaart te "activeren". Als je je aanmeldt voor het Mijn Bonus-programma door je Bonuskaart te activeren, ontvang je persoonlijke aanbiedingen (ook wel Exclusieve Deals genoemd), bedankjes, acties en relevante informatie die goed aansluiten bij je eerdere online reservaties en winkelaankopen. Aanbiedingen kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Extra Bonuskortingen op producten die je vaak online reserveert of in de winkel aankoopt, of op producten waarvan we denken dat ze je zullen aanspreken, bijvoorbeeld omdat je in het verleden vergelijkbare producten online hebt gereserveerd of in de winkel hebt gekocht of omdat andere klanten vergelijkbare producten reserveerden of kochten.
  • Speciaal door Albert Heijn geselecteerde aanbiedingen of kortingen op producten namens onze partners, waarvan wij denken dat ze je zullen aanspreken op basis van producten die je eerder online hebt gereserveerd of hebt gekocht bij Albert Heijn, of op basis van jouw profiel of voorkeuren. Wij geven hiervoor geen gegevens over jou door aan onze partners.
  • Bijzondere voordeeltjes en bedankjes zoals korting op je servicekosten bij gebruik van de Online Reserveerservice van Albert Heijn, uitnodigingen voor wijnproeverijen, toegang tot sample producten, deelname aan speciaal voor jou geselecteerde winacties en recepten voor of informatie over producten die je vaak online reserveert of in de winkel aankoopt.
  • Een verrassing rond je verjaardag (als je dat hebt aangegeven).
  • Verder word je ook geattendeerd wanneer producten die je vaak online reserveert of in de winkel koopt in de landelijke Bonusaanbiedingen zijn.

Wanneer je je aanmeldt voor je Mijn Bonus-programma door je Bonuskaart te activeren, vragen wij je om aanvullende persoonlijke gegevens zoals je naam, geslacht, adres en woonplaats. Deze gegevens zijn nodig voor het leveren van de diverse voordelen van het Mijn Bonus-programma.

Voor het doen van de persoonlijke aanbiedingen analyseren we vanaf het moment van activering van je Bonuskaart welke producten je vaak online reserveert of in de winkel aankoopt, wat je op onze website bekijkt en vergelijken we die gegevens met gegevens van andere klanten. Als je je aanmeldt voor het Mijn Bonus-programma door je Bonuskaart te activeren, gaan we vanaf dat moment persoonlijke aanbiedingen doen. Op het moment van activering analyseren we daarvoor je aankoopgegevens en je websitebezoekgegevens van de voorafgaande 90 dagen. Dit kan een kortere periode zijn als je je nieuwe Bonuskaart net in gebruik hebt genomen omdat we van de periode voor ingebruikname geen aankoopgegevens en websitebezoekgegevens hebben. Als je je nieuwe kaart langer in gebruik hebt, analyseren we uiteindelijk je aankoopgegevens en websitebezoekgegevens over een periode van maximaal 27 maanden. Op basis hiervan sturen we je persoonlijke Mijn Bonus-programmamailings. Die persoonlijke mailings versturen we gemiddeld 2x per week per e-mail. Ook worden persoonlijke aanbiedingen getoond op de AH Website.

Voor het deelnemen aan het Mijn Bonus-programma hebben we je toestemming nodig. Door online je Bonuskaart te activeren en je persoonsgegevens in te vullen, stem je in met deelname aan het Mijn Bonus-programma.

Afmelden voor het Mijn Bonus-programma

Je kunt je aanmelding voor het Mijn Bonus-programma op elk moment stopzetten door je op www.ah.be/mijn af te melden voor het Mijn Bonus-programma. Wij zullen dan alle gegevens die je bij je aanmelding voor het Mijn Bonus-programma hebt opgegeven, verwijderen en deze gegevens niet meer analyseren, tenzij we deze gegevens nog nodig hebben voor het leveren van andere diensten waaraan je nog deelneemt.

Je instellingen

Je kunt je aanmelding voor het Mijn Bonus-programma per onderdeel aanpassen aan je voorkeuren op ah.be/mijn. Zo kun je aangeven geen persoonlijke aanbiedingen of bedankjes te willen ontvangen. Je kunt je daar verder aan- of afmelden voor het ontvangen van een verjaardagsverrassing en de ah.nieuwsbrief met de algemene Bonusaanbiedingen. Lees meer hierover onder het kopje "Elektronische nieuwsbrieven" in paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Voor welke doelen verwerken wij je gegevens?

Om op basis van jouw gegevens, instellingen, online reservaties en winkelaankopen specifiek op jou afgestemde (Mijn Bonus-)aanbiedingen, bedankjes, verjaardagsverrassingen, acties en relevante informatie te sturen voor producten en/of diensten van Albert Heijn. Lees meer

Wat houdt dit doel in?

Als je je aanmeldt voor het Mijn Bonus-programma, kunnen wij de winkelaankopen die je hebt gedaan in onze AH winkels, de reservaties via de Online Reserveerservice van Albert Heijn, je websitebezoekgegevens en de gegevens en instellingen die je hebt opgegeven toen je je aanmeldde voor het Mijn Bonus-programma analyseren om je additionele specifiek op jouw voorkeuren afgestemde Mijn Bonus-programmamailings te sturen met (Mijn Bonus-) aanbiedingen, bedankjes, acties en relevante informatie. Dit kunnen bijvoorbeeld extra Bonuskortingen zijn op producten die je vaak koopt of reserveert of op producten waarvan we verwachten dat die je zullen aanspreken op basis van producten die je vaak bij ons online reserveert of in de winkel aankoopt, wat je op onze website bekijkt en de reservaties en winkelaankopen van andere klanten die vergelijkbare producten hebben gekocht. De persoonlijke aanbiedingen versturen we gemiddeld tweemaal per week per e-mail. Ook worden persoonlijke aanbiedingen getoond via de AH Website. Vervolgens kun je in onze AH winkels, of via de Online Reserveerservice van Albert Heijn met gebruik van je Bonuskaart of een speciale code de persoonlijke aanbiedingen verzilveren.

Als je dit aangeeft bij je aanmelding voor het Mijn Bonus-programma, sturen we je een verrassing rond je verjaardag. Om ervoor te zorgen dat wij een verrassing kiezen die specifiek aansluit bij jouw voorkeuren, kunnen wij de winkelaankopen die je hebt gedaan in onze AH winkels, de reservaties via de Online Reserveerservice van Albert Heijn, en je websitebezoekgegevens analyseren.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?

Om de persoonlijke aanbiedingen te kunnen doen, analyseren we op het moment van activering van je Bonuskaart de daarmee gedane reservaties en winkelaankopen en je websitebezoekgegevens van de voorafgaande 90 dagen zoals:

  • De specifieke producten die je online reserveert of in de winkel koopt bij Albert Heijn
  • Het bedrag dat je per keer besteedt bij Albert Heijn
  • De plaats en tijd waarop je een aankoop of reservatie doet en via welk kanaal je dat doet (bijv. in een winkel of in het Pick Up Point)
  • Wat je op onze website bekijkt
  • Wat je in onze nieuwsbrief aanklikt.

Verder verwerken we je Bonuskaartnummer en de gegevens die je aan ons hebt opgegeven zoals je naam, geslacht, adres, woonplaats, e-mailadres, instellingen en geboortedatum. Je geboortedatum verwerken we om te controleren of we je aanbiedingen voor alcoholische dranken mogen doen en (als je daarvoor kiest) een verrassing te sturen rond je verjaardag.

Als jij bij je Mijn ah.be profiel of aanmelding voor het Mijn Bonus-programma je Bonuskaartnummer opgeeft, wordt dit nummer opgeslagen binnen je Mijn ah.be profiel. Je kunt zelf bepalen voor welke (online) diensten van Albert Heijn je je Bonuskaartnummer nog meer wilt laten doorvoeren. Lees meer over welke gegevens we verwerken voor je Mijn ah.be profiel onder het kopje "Je Mijn ah.be profiel" onder paragraaf 2.2 "Online diensten van Albert Heijn".

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?

Vanaf ingebruikname van je nieuwe Bonuskaart verzamelen we je aankoopgegevens en je websitebezoekgegevens. Deze gebruiken we uitsluitend voor het maken van geaggregeerde trendanalyses.

Als je je Bonuskaart activeert, gaan we vanaf dat moment persoonlijke aanbiedingen doen. Daarvoor analyseren we je aankoopgegevens en websitebezoekgegevens over de laatste 90 dagen vóór activering. Dit kan een kortere periode zijn als je je Bonuskaart net in gebruik hebt genomen, omdat we van de periode voor ingebruikname dan geen aankoopgegevens en websitebezoekgegevens hebben. Uiteindelijk analyseren we je aankoopgegevens en je websitebezoekgegevens over een periode van maximaal 27 maanden. Hierna worden deze gegevens onomkeerbaar versleuteld en kunnen we je aankoopgegevens en je websitebezoekgegevens niet meer herleiden tot je Bonuskaartnummer en je naam, adres en woonplaatsgegevens.

Wij bewaren je geboortedatum voor dit doel totdat je de instelling om verjaardagsverrassing te ontvangen wijzigt in je Mijn ah.be profiel of je je afmeldt voor het Mijn Bonus-programma. Je geboortedatum wordt dan gewist tenzij we je geboortedatum nog nodig hebben voor een andere dienst van Albert Heijn waarvoor je je hebt aangemeld.

3 Wat als je met ons communiceert via social media?

De AH Website delen via social media

Als je ervoor kiest de AH Website te delen via social media, zoals Youtube, Facebook en/of Twitter, dan zullen je persoonsgegevens (zoals je naam en het feit dat je geïnteresseerd bent in onze producten en diensten, bv. via de "Like" knop) tevens zichtbaar worden voor alle bezoekers van je persoonlijke social mediapagina's. Op het gebruik van dergelijke social media websites zijn de voorwaarden (waaronder het privacybeleid) van de betreffende social media websites van toepassing. De algemene voorwaarden van Albert Heijn en dit Privacybeleid zijn niet van toepassing op het gebruik van dergelijke social media websites.

Onze social media pagina's

Wij zijn actief op verschillende social media platforms, zoals Facebook, Google+ en Pinterest. Wanneer je met ons communiceert via onze social mediapagina's (bijvoorbeeld wanneer je commentaar plaatst, media uploadt, een persoonlijke boodschap verzendt of fan van ons wordt door op de "Like" knop te klikken) kan het zijn dat wij persoonlijke informatie over je ontvangen (zoals je (gebruikers)naam, je profielfoto, je woonplaats, je e-mailadres en je geslacht). Hoe wij met je gegevens omgaan, staat beschreven in de Albert Heijn Facebook Privacyverklaring, die geldt in aanvulling op (i) dit Privacybeleid en (ii) de gebruiksvoorwaarden en andere verklaringen van Facebook. Albert Heijn raadt je aan om de gebruiksvoorwaarden en andere verklaringen van Facebook zorgvuldig te lezen. Deze kunnen afwijken van het Privacybeleid van Albert Heijn.

4 Maken wij gebruik van cookies?

Lees meer over hoe wij gebruik maken van cookies in het Cookiebeleid van Albert Heijn.

5 Welke derden hebben toegang tot je gegevens?

Albert Heijn schakelt bij de uitvoering van haar dienstverlening en andere bedrijfsactiviteiten derden in (zoals drukkerijen en e-mail- en postverwerkers). Voor zover deze derden bij het uitvoeren van de betreffende diensten en bedrijfsactiviteiten je gegevens verwerken, doen zij dit in hoedanigheid van verwerker voor Albert Heijn en heeft Albert Heijn de vereiste technische en organisatorische maatregelen getroffen om te verzekeren dat je gegevens uitsluitend voor bovenstaande doeleinden worden verwerkt. Uitsluitend wanneer Albert Heijn hiertoe wettelijk is verplicht, worden persoonsgegevens verstrekt aan toezichthouders, fiscale autoriteiten en opsporingsinstanties. Je persoonsgegevens kunnen in dit kader ook worden doorgegeven naar ontvangers in landen buiten de Europese Economische Ruimte.Albert Heijn zal in dergelijke gevallen passende maatregelen nemen en standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die door de Europese Commissie zijn opgesteld met deze ontvangers overeenkomen, om te waarborgen dat je gegevens zo goed mogelijk worden beschermd. Voor vragen hierover verzoeken wij je te wenden tot onze klantenservice.

6 Hoe beveiligen wij je gegevens?

Albert Heijn gaat uiterst zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Wij hebben verschillende technische en organisatorische maatregelen genomen om je persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Zo beveiligen wij onze systemen en applicaties volgens de geldende standaarden voor informatiebeveiliging, zoals Control Objectives for Information and related Technology (CobiT) en de Standard of Good Practice for Information Security (ISF, 2011).

7 Vragen en verzoeken om inzage, correctie en verwijdering

JAlbert Heijn vindt het belangrijk dat je weet hoe je bij ons staat geregistreerd, en dat je controle hebt over je gegevens. Je kunt daarom altijd via je Mijn Ah.be profiel jouw persoonsgegevens inzien of wijzigen. Ook kun je in jouw profiel aangeven dat je geen e- mail meer wenst te ontvangen met informatie over producten en/of aanbiedingen, en je aan of afmelden voor diensten. Zo heb jij altijd direct controle over waar we je gegevens voor gebruiken.

Je kunt op elk moment kosteloos inzage vragen in de gegevens die Albert Heijn over je verzamelt en deze kosteloos laten corrigeren of verwijderen door een verzoek op te sturen naar: privacy@ah.nl. Je kunt een verzoek om jouw gegevens in een vaak voorkomend bestandsformaat ook aan dat adres richten. We reageren in beginsel binnen vier weken op jouw verzoek:

Albert Heijn vindt het belangrijk dat je weet hoe je bij ons staat geregistreerd, en dat je controle hebt over je gegevens. Je kunt daarom altijd via je Mijn Ah.be profiel jouw persoonsgegevens inzien of wijzigen. Ook kun je in jouw profiel aangeven dat je geen e-mail meer wenst te ontvangen met informatie over producten en/of aanbiedingen, en je aan of afmelden voor diensten. Zo heb jij altijd direct controle over waar we je gegevens voor gebruiken. Je kunt op elk moment kosteloos inzage vragen in de gegevens die Albert Heijn over je verzamelt en deze kosteloos laten corrigeren of verwijderen door een verzoek op te sturen naar privacy@ah.nl . Je kunt een verzoek om jouw gegevens in een vaak voorkomend bestandsformaat ook aan dat adres richten. We reageren in beginsel binnen vier weken op jouw verzoek:

Als je je hebt aangemeld voor het Mijn Bonus-programma of als je je hebt aangemeld voor de Online Reserveerservice van Albert Heijn, dan vraagt Albert Heijn je om een kopie van je rijbewijs, identiteitskaart, of paspoort mee te sturen bij je verzoek wanneer je een verzoek om inzage, correctie of verwijdering indient. Zo weten we zeker dat we jouw gegevens alleen aan jou laten zien. We raden je aan hierbij alle gegevens zwart te maken buiten jouw naam en geboortedatum.

Als je een Bonuskaart hebt zonder deel te nemen aan het Mijn Bonus-programma, kunnen we je niet identificeren en kunnen we je dan ook geen inzage verlenen. Dit kan wel als Albert Heijn over aanvullende identificerende gegevens van je beschikt, bijvoorbeeld als je een Mijn ah.be profiel hebt. In dat geval zullen we je vragen om bepaalde bij ons bekende gegevens te verstrekken (bijvoorbeeld je Mijn ah.be inlognaam), zodat wij kunnen controleren of jij inderdaad degene bent aan wie de Bonuskaart of de gegevens toebehoren.

Via je Mijn ah.be profiel (ah.be/mijn) kun je je persoonsgegevens inzien of wijzigen. Ook kun je daar aangeven dat je geen e-mail meer wenst te ontvangen met informatie over producten en/of aanbiedingen.

Als je geen e-mail meer wenst te ontvangen met informatie over producten en/of (persoonlijke) aanbiedingen, dan kun je dat ook aangeven door een verzoek op te sturen naar het hierboven genoemde postadres of door contact op te nemen met de Albert Heijn Klantenservice via ah.be/klantenservice of door te bellen naar 0800-77705. De Albert Heijn Klantenservice kan je dan helpen als je je Mijn ah.be profiel aanpast (ah.be/mijn).

Als je vragen of klachten hebt of als je wilt reageren op dit Privacybeleid, dan kun je tijdens werkdagen contact opnemen met de afdeling Albert Heijn Klantenservice via ah.be/klantenservice of bellen naar 0800-77705. Je kunt onze functionaris gegevensbescherming bereiken via privacy@ah.nl. Indien je een klacht wilt indienen over ons gebruik van jouw gegevens of over hoe we je verzoek hebben behandeld, heb je het recht je te richten tot de Autoriteit Persoonsgegevens. We willen je echter vragen eerst contact op te nemen met onze de afdeling Albert Heijn Klantenservice via ah.be/klantenservice of bellen naar 0800-77705, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.