Veelgestelde vragen over ‘ik heb een vraag over de veiligheidswaarschuwing ah zakje blauwe bessen 1kg’
28 resultatenIk heb een vraag over de veiligheidswaarschuwing AH Zakje blauwe bessen 1kg
Ik heb de AH blauwe bessen gekocht en wil graag mijn geld terug, hoe doe ik dit?
Als je het product in de winkel hebt gekocht, kun je het eenvoudig terugbrengen. Heb je de blauwe bessen online besteld? Vul dan dit formulier in. Wat houdt deze veiligheidwaarschuwing precies in?
De waarschuwing geldt alleen voor de AH Blauwe Bessen Diepvries 1 kg met een THT-datum van 14-04-2026. Uit voorzorg halen we alle zakken blauwe bessen diepvries van 1 kg uit de schappen. Tijdens een controle van de NVWA is hepatitis A aangetroffen in dit product.
Ik heb het product gegeten, wat nu?
Heb je het product al gegeten en merk je gezondheidsklachten? Neem dan contact op met je huisarts.
Hoe informeren jullie klanten?
We hebben klanten geïnformeerd via een persbericht, dat we ook op onze social media kanalen en website hebben gedeeld. Daarnaast sturen we klanten met een geactiveerde persoonlijke Bonus, die het product gekocht hebben, een persoonlijk bericht op basis van hun aankoopgeschiedenis.
In welke periode zijn de betreffende blauwe bessen verkocht?
De bessen zijn verkocht tussen oktober 2024 en 13 januari 2025.
Wat bedoelen jullie met ‘data daarvoor’, tot hoever terug?
Tot maximaal een jaar terug: April 2025. Het gaat enkel om producten met een tht van 14-4-2026. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe weten we dat de THT 17-6-2026 niet ook besmet is?
Blauwe bessen met een THT na 14-04-2026 komen van een andere leverancier.
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat er hepatitis A in de producten zit?
De NVWA heeft tijdens een monstername hepatitis A aangetroffen in dit product.
Hoe lang zijn de bessen dan al besmet?
Elke batch wordt zorgvuldig geanalyseerd. Eerdere controles op de grondstoffen gaven geen aanwijzingen voor de aanwezigheid van hepatitis A.
Zijn blauwe bessen met andere THT, of ander diepvriesproduct (blauw bessen in bakje of zomerfruit) mogelijk ook besmet?
Het gaat enkel om het genoemde product AH Zakje blauwe bessen (diepvries) 1kg. De andere verpakkingen komen van een andere leverancier.
Zijn echt alle zakken besmet van 1 kilo van 14-4-2026 en ervoor?
Het gaat enkel om producten met een tht van 14-4-2026. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Wat is het land van herkomst van de besmette producten?
Het land van herkomst van de besmette producten is Polen.
Waarom gaat het alleen om de blauwe bessen in de zakken?
Het gaat alleen om de zakken blauwe bessen diepvries, de andere bessen komen van een andere leverancier.
Geldt het ook voor de blauwe bessen die in een mix zak zitten?
Het gaat alleen om de zakken blauwe bessen diepvries
Het geldt dus niet voor de papierenbakjes uit de vriezer?
Het gaat alleen om de zakken blauwe bessen diepvries
Wat bedoelen jullie met ‘data daarvoor’, tot hoever terug?
Tot maximaal een jaar terug: April 2025. Het gaat enkel om producten met een tht van 14-4-2026. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe kan het dat er een virus in zit?
Dat wordt op dit moment uitvoerig onderzocht
Om hoeveel besmette zakken gaat het?
Deze batch, de zakken met tht 14-4-26, bevat in totaal 20.260 zakken (per zak is het 1 kg).
Wat is hepatitis A?
Het hepatitis A-virus veroorzaakt bij kinderen tot 6 jaar nauwelijks klachten. Als volwassenen hepatitis A krijgen kunnen de ziekteverschijnselen enkele maanden aanhouden.Wat zijn symptomen van hepatitis A?
Hepatitis A kan zo licht verlopen dat iemand het niet eens merkt. De verschijnselen treden na de incubatietijd op en zijn over het algemeen vermoeidheid, lichte koorts, soms pijn in de bovenbuik en misselijkheid. Bij volwassenen gaat hepatitis A meestal ook gepaard met geelzucht: het geelkleuren van huid en oogwit, het donker worden van urine (de kleur van cola) en het ontkleuren van ontlasting (de kleur van stopverf). Slechts bij hoge uitzondering ontstaan levensbedreigende complicaties. Hepatitis A duurt in de meeste gevallen niet langer dan 6 weken, maar vermoeidheid kan langer aanhouden. De ziekte wordt niet chronisch.Besmetting en preventie van hepatitis A
Mensen raken besmet met het hepatitis A-virus door contact met zieken en door het eten en drinken van voedsel of water dat verontreinigd is met ontlasting dat het virus bevat. Daarom is het belangrijk om de handen te wassen voor het eten, voor het klaarmaken van eten en na een bezoek aan het toilet. De kans op besmetting neemt toe naarmate de hygiënische omstandigheden slechter zijn. Er is geen behandeling met medicijnen voor hepatitis A.Meer informatie kan je vinden bij het RIVM. Zie: Hepatitis A | RIVM of raadpleeg uw huisarts.
Ik zie verkeerde productinformatie op ah.be of in de AH App. Waar meld ik dit?
Soms sluipt er wel eens een foutje in, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je kunt dit melden bij onze klantenservice, zodat de informatie zo snel mogelijk wordt aangepast.
Waar vind ik allergie- of dieetinformatie van een product op de verpakking?
- gluten bevattende granen
- schaal- en schelpdieren
- weekdieren
- ei
- vis
- pinda’s
- soja
- melk (inclusief lactose)
- noten
- selderij
- mosterd
- sesam
- sulfiet
- lupine
Ook zogenaamde verborgen allergenen, die voorkomen in additieven (E-nummers), aroma’s, vitamines, kruiden of specerijen, moeten worden vermeld. Een bekend voorbeeld is soja als dragerstof van aroma’s.
Voor vragen over A-merk producten kan je contact opnemen met de leverancier. Die gegevens staan op de verpakking.
Waarom moet ik eerst een vraag beantwoorden en krijg ik niet direct mijn kraskaart?
Ik wil de receptuur van een bepaald product weten. Waar kan ik dit vragen?
Door onze receptuurgeheimen geven we de samenstelling van de AH huismerkproducten niet vrij. Ook niet als we het niet meer verkopen.
Wat voor garantie biedt Albert Heijn?
Bij Albert Heijn werken wij hard om altijd de beste en meest verse producten aan te kunnen bieden met de beste service. Mocht je toch een keer een product hebben gekocht dat niet voldoet aan de hoogste kwaliteit, dan lossen wij dat graag met je op. Neem het product mee naar de winkel en wij ruilen het om voor een nieuw artikel. Heb je liever je geld terug? Neem dan ook je kasticket mee.
Heb je je boodschappen laten thuisleveren? Vul dan het klachtenformulier in, dan zorgen we ervoor dat je het geld terugkrijgt bij je volgende levering.
Uitzonderingen
Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen kan op vertoon van het kasticket, in de originele onbeschadigde verpakking.
CD's, DVD's, cadeaukaarten of games zonder seal kunnen niet geruild of vergoed worden.
Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets van attractieparken kunnen niet geruild of vergoed worden.
Onze kwaliteitsgarantie is een eigen extra aangeboden garantie en doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Hoe weet ik zeker dat ik verse producten krijg?
Wil je weten hoe lang een versproduct houdbaar is na bezorging? Op de website en in de AH-app vind je bij elk versproduct een handig houdbaarheidsbalkje. Klik op het product, en je ziet meteen hoe lang je het na bezorging nog kunt gebruiken.
Voor brood werkt het iets anders: dat heeft geen ‘tenminste houdbaar tot’-datum, maar een productiedatum. Dat is de dag waarop het brood is gebakken.
Mocht je toch een product ontvangen dat niet aan onze versgarantie voldoet, laat het ons weten via het klachtenformulier. We lossen het graag voor je op.
Er is iets fout gegaan bij het afrekenen van mijn bestelling, wat nu?
Dat is natuurlijk vervelend. Geen zorgen, we kijken het graag voor je na. Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Wacht dan eerst even tot je factuur beschikbaar is op ah.be/facturen. Deze ontvang je direct na de bezorging.
- Gaat het om een fout met statiegeld? Meld het hier.
- Klopt je verrekende Bonuskorting niet? Meld het hier.
Gaat het om iets anders, of weet je niet zeker waar het misging? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Vergeet je ordernummer niet te melden, dan zoeken we het snel voor je uit.
Hoe bestel ik boodschappen via ah.be?
Je boodschappen bestellen via ah.be is eenvoudig, snel en waar voor je geld. Bekijk hier alle voordelen van online bestellen.
Benieuwd hoe online bestellen via ah.nl werkt? We leggen het voor je uit:
- Om boodschappen te bestellen heb je een AH profiel nodig. Heb je die nog niet? Maak er dan hier een aan.
- Log vervolgens in en klik rechtsboven op 'Online bestellen'.
- Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.
- Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
- Klaar met boodschappen doen en is het bestelbedrag hoger dan €50? Klik dan op het autootje rechtsboven en controleer je bestelling.
- Klopt het bezorgmoment, het adres en je boodschappenlijstje? Klik dan op ‘Afronden'.
- In het scherm ‘Maak je bestelling compleet’ zie je producten die niet in je mandje zitten, maar je wel vaak koopt. Niets vergeten? Klik dan rechtsboven op ‘Volgende’.
- Kies je betaalmethode en klik op ‘Bestellen en betalen’ of ‘Bestel en betaal aan de deur’ (dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode).
- Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin staat welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.
Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem! Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen.
Ik heb een klacht over mijn winkelbezoek. Hoe meld ik deze?
Klacht over een product
Als je niet tevreden bent over een artikel dat je in jouw winkel hebt gekocht, dan kun je dit bij het onthaal van een van onze winkels weer omruilen voor een nieuw exemplaar of je krijgt het aankoopbedrag terug op vertoon van je kassticket.
Kom je niet meer in de winkel waar je het artikel hebt gekocht? Geen probleem. Als je het kasticket paraat hebt, dan kan je bij elke winkel terecht voor je geld terug of een nieuw artikel.
Klacht over de winkel
Jouw winkelbezoek moet prettig zijn en onze collega’s in de winkel doen daar alles aan om dit mogelijk te maken. Ben je toch ontevreden, dan zijn we dankbaar als je ons hiervan op de hoogte wilt stellen, zodat we kunnen verbeteren.
Je kan twee dingen doen:
- Het snelste is als je meteen in de winkel vraagt naar de supermarktmanager, die lost het graag met je op. Heb je de komende tijd geen bezoek gepland, dan kun je ook telefonisch contact opnemen.
- Of gebruik een van onze klantenservicekanalen om te laten weten wat er beter kan en om welke winkel het gaat. Wij zorgen dan dat de supermarktmanager contact met jou opneemt.