Boodschappen doen in onze winkels

We willen het boodschappen doen zo prettig en veilig mogelijk maken voor jou en onze medewerkers. Daarom hebben we een aantal maatregelen genomen (in lijn met de maatregelen van De Nationale Veiligheidsraad). De maatregelen zijn:

  • Onze medewerkers aan de ingang regelen de toegang, er wordt steeds een groepje mensen toegelaten. Dank om voldoende afstand te houden als je in de rij moet wachten, minstens 1,5 meter van elkaar.
  • Elke klant mag max. 30 minuten winkelen.
  • We vragen elke klant min. 1,5 meter afstand te houden.
  • We vragen elke klant zoveel als mogelijk elektronisch te betalen.
  • We vragen elke klant alleen te komen winkelen (indien mogelijk).
  • We vragen elke klant een winkelkar te gebruken.
  • We vragen elke klant de zelfscankassa te gebruiken.
  • We geven geen spaarzegels.
  • Door middel van grondstickers laten we zien hoeveel afstand onze klanten aan de kassa het best houden.
  • Plexiglas bij de kassa beschermt onze medewerkers en klanten.
  • Wij maken zelf winkelkarren, scanners en winkelmandjes op regelmatige basis proper. We doen dat enkele keren per dag.

Tot slot: je zal merken dat alle zaken die niet vitaal zijn voor een goede dienstverlening, zijn afgebouwd. Denk aan de koffietafel, de koffiemachine, proeverijen, de sinaasappelpers, de kids corner en meer. Dat doen we, omdat het momenteel niet past in ons veiligheidsbeleid.

Boodschappenuurtje voor ouderen en voorrang aan mensen in de zorg

Van maandag tot vrijdag reserveert elke Albert Heijn winkel het eerste uur van de dag voor ouderen (65plussers). In navolging van gezondheidsexperts, raadt Albert Heijn 65plussers aan om hun boodschappen door anderen te laten doen. Als dat niet lukt, biedt het boodschappenuurtje een oplossing. Albert Heijn vraagt andere klanten nadrukkelijk om op andere tijden boodschappen te doen.

Ook voor mensen die werken in de gezondheidszorg zijn bijzondere maatregelen van kracht. Die gaan onmiddellijk in. Op vertoon van hun badge - aan de veiligheidsmedewerker aan de ingang - mogen zij onmiddellijk binnen. Aanschuiven hoeft dus niet. Op die manier hopen we het leven van de gezondheidsmedewerkers iets gemakkelijker te maken.

Tijdelijk geen uitgifte van spaarzegels aan de kassa

Veiligheid van onze klanten en medewerkers staat in deze onzekere tijd voorop. Daarom geven we in ieder geval tot 6 april geen spaarzegels meer uit om hand-op-hand contact te vermijden.

We stoppen tot nader order met de spaaractie voor de vershoudbakjes. ​Uiteraard blijven alle gespaarde zegels geldig en zullen we er ook voor zorgen dat er voldoende tijd en voorraad is om later door te sparen en in te wisselen.

We informeren je op een later moment verder over deze spaaractie.

Online boodschappen doen

Je kan bij Albert Heijn België online boodschappen doen en die ophalen bij een Pick Up Point. Op dit moment willen veel van onze klanten daar natuurlijk gebruik van maken. Het is hierdoor drukker dan normaal.

Net als in onze winkels doen we er hier ook alles aan om je van dienst te zijn, maar onze slots zitten bomvol. We vragen je daarom om ook hier sociaal te zijn en enkel van deze dienst gebruik te maken indien je niet zelf naar de winkel kan.

Vragen over online reserveren

Ik wil online reserveren, maar de ophaalmomenten zijn vol. Wat nu?

Meer klanten willen online boodschappen reserveren en ophalen bij een nabijgelegen Pick Up Point dan normaal. We willen je daarom vragen alleen van deze dienst gebruik te maken als dit echt noodzakelijk is. Is dit het geval en zijn alle ophaalmomenten vol? Dan adviseren we je het op een later moment nogmaals te proberen.

Het lukt me niet om meer dan 2 of 3 artikels van een product te reserveren. Klopt dat?

Dat klopt. We maximeren bij online reserveringen zodat we voldoende beschikbaarheid kunnen garanderen. Hoeveel artikels je per product kan reserveren, wisselt per dag.

Bekijk meer vragen
Loading interface...