Veelgestelde vragen over ‘Digitale toegankelijkheid’
21 resultatenWat is digitale toegankelijkheid?
Maar helaas is dat niet altijd het geval. Een video zonder ondertiteling, een site die je niet met een toetsenbord kunt bedienen, of een app zonder schermlezerondersteuning zijn drempels die sommige mensen letterlijk buitensluiten. En dat is een probleem. Want we leven in een wereld waarin je bijna alles online moet regelen: van bankzaken tot onderwijs, van solliciteren tot zorg of het bestellen van je boodschappen bij Albert Heijn.
Welke veranderingen heeft Albert Heijn gedaan voor digitale toegankelijkheid?
Om klanten beter te informeren over dit onderwerp, is er op de website algemene informatie over digitale toegankelijkheid toegevoegd. Ook is er een officiële toegankelijkheidsverklaring geplaatst, waarin we uitleggen wat we doen om aan de toegankelijkheidsnormen te voldoen. Deze verklaring wordt ook wel een conformiteitsverklaring genoemd.
Verder zijn de website en de Albert Heijn-apps (voor iOS en Android) meerdere keren grondig getest, zowel intern als door externe experts. Daarbij is gekeken naar alle criteria uit de WCAG 2.2 op niveau AA. De bevindingen uit deze onderzoeken zijn opgepakt en doorgevoerd, zodat onze digitale omgeving toegankelijker wordt voor iedereen.
Waarom werkt Albert Heijn aan digitale toegankelijkheid?
In Nederland leven ruim 4,5 miljoen mensen met een matige tot ernstige beperking. Elke dag moeten er zo’n 6 miljoen borden gevuld worden. Dat betekent dat heel veel mensen, met én zonder beperking, vertrouwen op de toegankelijkheid van onze producten en diensten.
Het is voor ons niet alleen een wettelijke verplichting om de toegankelijkheid van onze diensten te garanderen; onze klanten profiteren ook van een betere gebruikerservaring met duidelijke en gebruiksvriendelijke interfaces.
Samen maken we van beter eten de makkelijke keuze. Voor iedereen.
Wat is de European Accessibility Act voor digitale toegankelijkheid?
Europese wettekst
Nederlandse implementatiewettekst
Toezichthouder - Autoriteit Consument & Markt (ACM)
Waar meld ik mijn feedback of idee over digitale toegankelijkheid?
Wij doen ons best om onze website en app voor iedereen goed toegankelijk te maken. Toch kan het gebeuren dat iets niet goed werkt. Heb je problemen met de toegankelijkheid of heb je een idee? Laat het ons dan weten via onderstaande formulieren.
Jouw feedback helpt ons om onze digitale diensten te blijven verbeteren. Alvast bedankt!
Waarom kan je alleen gebruik maken van de Bonus Box via de AH app?
De wereld digitaliseert snel, en Albert Heijn wil graag vooroplopen als het gaat om slimme, gebruiksvriendelijke digitale oplossingen. Steeds meer mensen gebruiken een smartphone of tablet, en dat wordt alleen maar meer. Daarom is de Bonus Box speciaal ontwikkeld voor de AH app, zodat je altijd en overal eenvoudig jouw persoonlijke aanbiedingen kunt bekijken en activeren.
Hulp nodig bij het downloaden of gebruiken van de app?
We begrijpen dat niet iedereen meteen wegwijs is in digitale apps. Daarom werkt Albert Heijn samen met SeniorWeb, een organisatie die ouderen helpt om mee te doen in de digitale wereld.
Wil je hulp? Neem gerust contact op via SeniorWeb.
Zo zorgen we ervoor dat iedereen kan profiteren van de Bonus Box, op een manier die bij hem of haar past!
De website werkt niet. Wat moet ik doen?
Heb je problemen met inloggen? Dit kan veroorzaakt worden doordat je op een VPN (Virtual Personal Network) van bijvoorbeeld je werk bent ingelogd. Probeer dit uit te schakelen. Of probeer eens in te loggen in de AH app of via een ander apparaat.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de contactknop onderaan deze pagina.
Ik heb de Bonusfolder niet ontvangen. Wat nu?
Wat vervelend dat je de Bonusfolder mist! Normaal gesproken zit de folder in het pakketje dat BD MyShop tussen zondagavond en dinsdagavond bij je bezorgt.
Heb je woensdag nog niets ontvangen? Meld het dan snel en makkelijk online via foldersontvangen.be.
Wist je dat je onze Bonusfolder ook altijd digitaal kunt bekijken? Zo heb je ‘m altijd bij de hand, waar en wanneer je maar wilt!
Kan ik mijn digitale spaarzegels aan iemand geven of kan ik ze van iemand krijgen?
Jij ontvangt dan een verzoek met een link die je naar de app brengt. Via deze link kun je het aantal zegels intypen dat je wilt weggeven (gebruik de + of – toets).
Zo is het delen van jouw digitale Uitjeszegels een fluitje van een cent! Heb je nog vragen? Laat het ons gerust weten!
Ik zie ineens koppel je (digitale) Bonuskaart staan in de app, maar ik heb dit al gedaan. Wat nu?
Geen zorgen! De kans is groot dat je uitgelogd bent uit de AH app.
Zo los je het snel op:
- Tik rechtsboven in de app op het poppetje (je profielicoon).
- Log opnieuw in met je AH-account.
- Je ziet dan direct dat je Bonuskaart nog steeds goed gekoppeld is.
Kom je er niet uit? Onze klantenservice helpt je graag verder!