Veelgestelde vragen over ‘Klacht over mijn levering’

49 resultaten

Ik mis een product, Bonuskorting of heb een (kwaliteits)klacht bij mijn levering, wat nu?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, daarom lossen we het graag snel en netjes voor je op. Vul ons klachtenformulier in en vertel ons wat er misging.

Wil je het aankoopbedrag terug? Geen probleem: dat verrekenen we automatisch met je volgende bestelling. Je ziet dit terug op de factuur onder het kopje ‘correctie vorige bestelling’.

Wil je het bedrag liever teruggestort krijgen op je bankrekening? Geen enkel probleem. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice, we regelen het graag. Je ontvangt het bedrag dan binnen 10 werkdagen op je rekening.

Wat vind je van dit antwoord?


Ik heb een klacht over een product gekocht in de winkel, wat nu?

Ben je niet tevreden over een artikel dat je bij ons hebt gekocht? Dat lossen we graag voor je op.

  • Omruilen of geld terug: Ga met het product en je kassabon naar het onthaal van één van onze winkels. Je krijgt dan een nieuw exemplaar of we betalen het aankoopbedrag terug.
  • Niet in de buurt van de winkel waar je het kocht? Geen probleem! Met je kassabon kun je bij elke Albert Heijn-winkel terecht voor een oplossing.

Wist je dat je je productklacht ook kunt melden via ons zelfserviceformulier?

Wat vind je van dit antwoord?


Wat voor garantie biedt Albert Heijn?

Bij Albert Heijn doen we er alles aan om jou elke dag te voorzien van de beste kwaliteit, verse producten en een uitstekende service. Toch kan het gebeuren dat een artikel niet helemaal naar wens is. In dat geval staan we voor je klaar om het op te lossen.

Niet tevreden? Wij helpen je graag
Heb je een product gekocht dat niet aan onze kwaliteitseisen voldoet? Neem het dan mee naar de winkel. We ruilen het direct om of geven je, als je dat liever hebt, het aankoopbedrag terug. Vergeet in dat geval niet om je kassabon mee te nemen.

Boodschappen laten bezorgen?
Ook bij online bestellingen kun je rekenen op onze garantie. Is er iets mis met je levering? Vul dan het klachtenformulier in op onze website. Wij zorgen ervoor dat het bedrag automatisch wordt verrekend bij je volgende bezorging.

Wat zijn de uitzonderingen?
Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen is mogelijk op vertoon van de kassabon, mits de verpakking onbeschadigd en origineel is.

Sommige producten kunnen we helaas niet ruilen of vergoeden. Dit geldt voor:

  • CD’s, DVD’s, cadeaukaarten en games waarvan de seal is verwijderd
  • Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets voor attractieparken


Wettelijke en extra garantie
Onze kwaliteitsgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie. Je wettelijke rechten als consument blijven dus altijd geldig.

Lees hier alles over onze kwaliteitsgarantie.

Wat vind je van dit antwoord?


Ik heb geen mini’s voor Winkeltje spelen ontvangen bij mijn bestelling, wat nu?

Dat is jammer om te horen. Heb je tijdens het bevestigen van jouw bestelling de mini’s wel aangevinkt? Als je dit niet had gedaan dan ontvang je ook geen mini’s bij je bestelling.

Had je de mini's wel aangevinkt? Dan is daar helaas wat misgegaan, sorry hiervoor! Jammer genoeg kan onze klantenservice de mini's niet voor je nasturen. Gelukkig kan je wel op vertoon van je factuur bij de servicebalie in de winkel alsnog het juiste aantal mini’s krijgen.

Wat vind je van dit antwoord?


Ik heb geen of niet genoeg mini’s voor Winkeltje spelen ontvangen bij mijn bestelling, wat nu?

Dat is jammer om te horen. Heb je tijdens het bevestigen van jouw bestelling de mini’s wel aangevinkt? Als je dit niet had gedaan dan ontvang je ook geen mini’s bij je bestelling.

Had je de mini's wel aangevinkt? Dan is daar helaas wat misgegaan, sorry hiervoor! Jammer genoeg kan onze klantenservice de mini's niet voor je nasturen. Gelukkig kan je wel op vertoon van je factuur bij de servicebalie in de winkel alsnog het juiste aantal mini’s krijgen.

Wat vind je van dit antwoord?


Ik heb een klacht of compliment over de bezorger, waar meld ik deze?

Deel je klacht, compliment of leuk idee voor online bestellen of onze bezorgers via het feedbackformulier. Wij sturen daarna je feedback of klacht naar de juiste afdeling. We kunnen je helaas niet op de hoogte houden.

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe weet ik zeker dat ik verse producten krijg?

We begrijpen dat je graag verse producten ontvangt, ook als je ze online bestelt en niet zelf kunt uitzoeken. Daarom zorgen onze medewerkers er zorgvuldig voor dat jouw boodschappen met aandacht worden geselecteerd.

Wil je weten hoe lang een versproduct houdbaar is na bezorging? Op de website en in de AH-app vind je bij elk versproduct een handig houdbaarheidsbalkje. Klik op het product, en je ziet meteen hoe lang je het na bezorging nog kunt gebruiken.

Voor brood werkt het iets anders: dat heeft geen ‘tenminste houdbaar tot’-datum, maar een productiedatum. Dat is de dag waarop het brood is gebakken.

Mocht je toch een product ontvangen dat niet aan onze versgarantie voldoet, laat het ons weten via het klachtenformulier. We lossen het graag voor je op.

Wat vind je van dit antwoord?


Ik mis glazenzegels bij mijn online bestelling, wat nu?

Heb je geen of te weinig glazenzegels ontvangen bij je online bestelling? Geen zorgen, we helpen je graag! Houd er rekening mee dat bioscoopzegels minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen worden bijgeschreven. Dit kun je ook terugvinden in je spaargeschiedenis in de AH-app.

Als je de glazenzegels toch niet hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen onderzoeken wat er mis is gegaan en zorgen ervoor dat het snel voor je wordt opgelost.

Wat vind je van dit antwoord?


Ik zie verkeerde productinformatie op ah.be of in de AH App. Waar meld ik dit?

Soms sluipt er wel eens een foutje in de productinformatie, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je kunt dit melden bij onze klantenservice. Dan zorgen we dat het zo snel mogelijk wordt aangepast!

Wat vind je van dit antwoord?


Ik wil een product bestellen, maar dat is niet leverbaar. Wat nu?

We snappen dat het frustrerend is als je net iets wilt bestellen en het niet beschikbaar is. We doen ons uiterste best om alle producten op tijd aan te vullen.

Is het product er niet? Probeer dan je bezorgmoment te verplaatsen. Mogelijk wordt de voorraad tussendoor aangevuld - dus wie weet staat het er straks gewoon weer tussen!

Wat vind je van dit antwoord?