Veelgestelde vragen over ‘Inloggen op ah.be’
46 resultatenDe website werkt niet. Wat moet ik doen?
Heb je problemen met inloggen? Dit kan veroorzaakt worden doordat je op een VPN (Virtual Personal Network) van bijvoorbeeld je werk bent ingelogd. Probeer dit uit te schakelen. Of probeer eens in te loggen in de AH app of via een ander apparaat.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de contactknop onderaan deze pagina.
Moet ik elke keer een controlecode invoeren als ik wil inloggen?
Nee hoor, je doet dit alleen wanneer;
- Je voor de eerste keer inlogt op een nieuw apparaat.
- Als je je browser-cookies hebt verwijderd (waardoor wij je niet meer herkennen).
- Als je browser-cookies dagelijks worden verwijderd, omdat dat zo is ingesteld in je browser.
- Als je langer dan 3 maanden geleden hebt ingelogd op ah.be
- Als je inlogt vanaf een bedrijfsnetwerk via VPN, waarvandaan meerdere mensen kunnen inloggen op ah.be
- Als je vanuit het buitenland inlogt (of met buitenlands IP adres).
- Voor de AH app geldt dat je altijd een controlecode in moet voeren bij opnieuw inloggen.
Wanneer je na eerder bezoek terugkeert op de website (en je bent niet in het buitenland), log je in met alleen gebruikersnaam en wachtwoord. Dus we vragen niet steeds opnieuw om een controlecode.
Waarom moet ik een controlecode invoeren als ik inlog op ah.be?
Door deze 2e verificatiestap wordt jouw persoonlijke data nog beter beveiligd. Dit hebben we recent aangepast.
Jouw ah.be account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens dan ook goed beschermen. Daarom hebben we de extra stap ingebouwd waarbij je de controlecode moet invoeren. Deze wordt per sms naar het mobiele nummer gestuurd dat je in je profiel hebt staan, of naar je persoonlijke e-mailadres. Zo weten we zeker dat jij het echt bent die inlogt.
Wat is een Vast Bezorgmoment en hoe stel ik dit in?
Ook met een Proefmaand is het mogelijk om een Vast Bezorgmoment in te stellen. Het is wel goed om te weten dat het vaak 2 weken duurt voordat je vast bezorgmoment kan ingaan. De ingangsdatum staat altijd vermeld als je een moment kiest.
Ga naar ah.be/bezorgbundel, log in met je ah.be inloggegevens en klik aan de linkerkant op 'bestel jouw moment'. Kies op welke dag en welk moment jij je boodschappen graag wekelijks bezorgd krijgt. Na je keuze te hebben vastgelegd ontvang je van ons een bevestigingsmail.
Meerdere vaste momenten per week instellen is niet mogelijk. Je kunt wel zelf een losse bestelling plaatsen.
Wij gebruiken gezamenlijk één account om online te bestellen. Hoe werkt het dan?
Een ah.be account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens goed beschermen. Je kunt natuurlijk wel op meerdere apparaten inloggen, maar de controlecode wordt alleen naar het e-mailadres of de mobiele telefoon gestuurd dat gekoppeld is aan jouw account.
Je hoeft de controlecode op elk apparaat maar één keer in te voeren. De volgende keer herkennen we je met behulp van de cookies.
AH app;
In de AH app blijf je doorgaans gewoon ingelogd zolang je niet zelf besluit uit te loggen, en hoef je dus alleen bij het eerste gebruik de controlecode in te voeren. Als je zelf uitlogt, dan zul je de volgende keer dat je in de app inlogt opnieuw een code moeten invoeren.
Waarom moet ik een nieuw wachtwoord verzinnen?
Wij willen jouw persoonlijke gegevens goed beschermen. Daarvoor is het noodzakelijk dat jij zelf een sterk wachtwoord kiest voor je ah.be account.
We hebben de regels waar wachtwoorden aan moeten voldoen onlangs aangepast. Jouw huidige wachtwoord voldoet daar niet meer aan.
Kies een nieuw wachtwoord, en denk er daarbij aan dat je nooit hetzelfde wachtwoord gebruikt voor het inloggen op andere websites en diensten. Je nieuwe wachtwoord moet minstens 10 karakters bevatten.
Hoe activeer ik mijn AH Bonuskaart?
- Maak een profiel aan op ah.be of in de AH-app of log in met je bestaand profiel.
- Vul je profiel eventueel aan met je persoonlijke gegevens.
- Klik op 'Activeren kaart'.
- Bevestig je activatie via de bevestigingsmail die je ontvangt in je mailbox.
- Profiteer van je eerste persoonlijke promoties uit de Bonus Box!
Goed om te weten:
Om je Bonuskaart te activeren, vragen we je om je Bonuskaartnummer en een aantal persoonlijke gegevens. We gaan zorgvuldig om met deze gegevens. Meer weten? Bekijk hier ons privacybeleid.
Ik heb een reservering gedaan voor het Portugees servies. Wanneer kan ik deze ophalen in de winkel?
Vanaf woensdag 11 juni kan je terecht in jouw winkel om je gereserveerde servies op te halen. Er zijn speciale tijdsvakken voor jou gereserveerd waarbinnen je het op kunt halen.
Informatie over de locatie van ophalen vind je via 'mijn bestelling' op de reserveersite: https://spaaractie-reserveren.be/reserveer-hier. Je moet dan even inloggen (niet met je ah.nl inloggegevens, hier heb je een nieuwe inlognaam en wachtwoord voor gemaakt). Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op 'wachtwoord vergeten'.
Er is een e-mail met controlecode verstuurd, maar ik heb die niet ontvangen. Hoe kan dat?
De e-mail ontvang je in dezelfde mailbox waar je ook mee inlogt op ah.be. En deze zou je binnen een aantal minuten moeten ontvangen (normaal gesproken zelfs binnen een aantal seconden). We hebben echter geen invloed op de snelheid van leveren door jouw eigen e-mail provider.
De afzender van de mail is noreply@ah.be met als onderwerp "Controlecode voor Albert Heijn". Dus je kan via de zoekfunctie proberen de e-mail te vinden in je mailbox.
Verder zou je onderstaande punten nog even kunnen checken:
- Controleer eerst je spambox of de map ongewenste e-mails.
- Komt de e-mail met afzender noreply@ah.be misschien automatisch in een andere map binnen? (bijvoorbeeld G-mail heeft verschillende (in)boxen waar je bepaalde afzenders automatisch naar kan sturen)
- Heb je misschien de afzender noreply@ah.be geblokkeerd?
- Kan het zijn dat je Inbox vol is?
- Het kan ook nog voorkomen dat jouw e-mail provider de emails van deze afzender tegengehoudt. Dit kun je achterhalen bij jouw provider. Neem in deze situatie en ook als alle bovenstaande punten geen oplossing bieden, contact met ons op via één van de contactopties onderaan deze pagina.
Trouwens: als je een mobiel telefoonnummer toevoegt aan je profiel, dan ontvang je de controlecode per SMS. Dat is een stuk veiliger en wel zo handig!
Ik heb de controlecode ingevuld maar het werkt niet.
Heb je het geprobeerd kort na het ontvangen van de code? Elke inlogpoging genereert een nieuwe code. Alleen de laatst gegenereerde code werkt, en maar voor korte tijd (10 min).
LET OP:
Als je meerdere malen om een code hebt gevraagd; De e-mails worden in sommige mailprogramma's samengevouwen en daardoor kan het zijn bij het openen van je e-mail dat je in plaats van de allerlaatste code de voorgaande code pakt en deze invult. Die is dan al verlopen.
Verwijder daarom alle voorgaande e-mails met een code vanuit je inbox, zodat je zeker weet dat je niet een oude code gebruikt. Log nu nog een keer in en probeer het opnieuw met de meest recent ontvangen code.