Veelgestelde vragen over ‘Inloggen op ah.be’

43 resultaten

De website werkt niet. Wat moet ik doen?

Meestal helpt het om je cookies te verwijderen. De kans is groot dat de website daarna weer goed werkt.

Heb je problemen met inloggen? Dit kan veroorzaakt worden doordat je op een VPN (Virtual Personal Network) van bijvoorbeeld je werk bent ingelogd. Probeer dit uit te schakelen. Of probeer eens in te loggen in de AH app of via een ander apparaat.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de contactknop onderaan deze pagina.

Wat vind je van dit antwoord?


Moet ik elke keer een controlecode invoeren als ik wil inloggen?

Nee, gelukkig niet! Je voert een controlecode alleen in als:

  • Je voor het eerst inlogt op een nieuw apparaat.
  • Je je browsercookies hebt verwijderd, waardoor we je niet meer herkennen.
  • Je browsercookies dagelijks automatisch worden verwijderd.
  • Je langer dan 3 maanden niet hebt ingelogd op ah.be.
  • Je inlogt vanaf een bedrijfsnetwerk via VPN waar meerdere mensen toegang hebben.
  • Je inlogt vanuit het buitenland (of met een buitenlands IP-adres).


Voor de AH app geldt wel dat je bij elk nieuw inloggen altijd een controlecode moet invoeren.

Als je na je eerste bezoek terugkomt op onze website en niet in het buitenland bent, kun je gewoon inloggen met alleen je gebruikersnaam en wachtwoord, zonder steeds opnieuw die controlecode.

Wat vind je van dit antwoord?


Ik krijg de melding 'Bonuskaart is al in gebruik'. Wat moet ik doen?

Geen zorgen! Deze melding betekent meestal dat je Bonuskaart al gekoppeld is aan een bestaand account. Je kunt dan één van de volgende stappen nemen:

1. Heb je al eerder een account aangemaakt?

  • Ga naar ‘Inloggen’ op ah.be of in de AH app.
  • Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
  • Vul het e-mailadres in dat je mogelijk eerder hebt gebruikt.
  • Maak een nieuw wachtwoord aan.
  • Na inloggen vind je je Bonuskaart onder ‘Klantenkaarten’ in je profiel.

2. Geen account kunnen vinden?

  • Maak dan een nieuw AH account aan.
  • Vraag meteen een digitale Bonuskaart aan via je profiel.
  • Of haal een nieuwe fysieke Bonuskaart op bij het onthaal in de winkel.

Zo kun je snel weer genieten van al je Bonusvoordeel!

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe activeer ik mijn AH Bonuskaart?

Je AH Bonuskaart activeren is zo gedaan, en daarna profiteer je meteen van persoonlijke aanbiedingen, extra korting uit je Bonus Box en voordeel op ah.be én in de winkel.

In 4 eenvoudige stappen activeer je jouw Bonuskaart:
  • Log in of maak een profiel aan op ah.be of in de AH app.
  • Vul je profiel aan met je persoonlijke gegevens.
  • Ga naar je profiel en klik op ‘Bonuskaart activeren’.
  • Bevestig je activatie via de e-mail die je direct ontvangt.

Goed om te weten:
Om je kaart te activeren, vragen we om je Bonuskaartnummer en een paar persoonlijke gegevens. Hiermee gaan we natuurlijk zorgvuldig om. Meer hierover lees je in ons privacybeleid.

Wat vind je van dit antwoord?


Waarom moet ik een controlecode invoeren als ik inlog op ah.be?

We vinden jouw privacy en veiligheid heel belangrijk! Daarom hebben we een extra stap toegevoegd om je gegevens nóg beter te beschermen.

Als je inlogt, vragen we je om een controlecode in te voeren. Deze code sturen we per sms naar het mobiele nummer in jouw profiel of naar je persoonlijke e-mailadres. Zo weten we zeker dat jij het bent die inlogt op je account.

Zo houden we samen je gegevens goed beschermd!

Wat vind je van dit antwoord?


Wij gebruiken gezamenlijk één account om online te bestellen. Hoe werkt het dan?

Jouw AH account is persoonlijk en we willen jouw gegevens goed beschermen. Je kunt wel op meerdere apparaten tegelijk inloggen, maar de controlecode wordt altijd naar het e-mailadres of mobiele nummer gestuurd dat aan jouw account gekoppeld is.

Goed nieuws: je hoeft de controlecode per apparaat maar één keer in te voeren. Daarna herkennen we je automatisch dankzij cookies, dus dan kun je makkelijk blijven bestellen zonder steeds opnieuw te verifieren.

In de AH app blijf je meestal gewoon ingelogd, tenzij je zelf uitlogt. Dan moet je bij de volgende keer inloggen weer een nieuwe controlecode invoeren.

Wat vind je van dit antwoord?


Wat is een Vast Bezorgmoment en hoe stel ik dit in?

Met een Vast Bezorgmoment krijg je elke week je boodschappen bezorgd op een moment dat jij van tevoren hebt gekozen. Dit is een handige extra service als je gebruikmaakt van een AH Bezorgbundel, zodat je precies weet wanneer je je boodschappen kunt verwachten.

Je Vaste Bezorgmoment gaat in zodra er een beschikbaar tijdslot is. Vaak is dat binnen twee weken. De exacte ingangsdatum zie je direct bij het kiezen van je moment.

Ook tijdens je Proefmaand kun je een Vast Bezorgmoment instellen.

Zo stel je het in:
  • Ga naar ah.be/bezorgbundel en log in met je AH-account.
  • Klik aan de linkerkant op ‘Bestel jouw moment’.
  • Kies de dag en het tijdstip waarop je je boodschappen wekelijks wilt laten bezorgen.
  • Bevestig je keuze. Je ontvangt daarna een e-mail met een overzicht van je vaste moment.

Goed om te weten:
Je kunt per bundel één Vast Bezorgmoment per week instellen. Wil je op een ander moment een extra bestelling doen? Dan kun je natuurlijk altijd een losse bezorging plannen, zonder extra kosten.

Zo weet je precies waar je aan toe bent!

Wat vind je van dit antwoord?


Tot wanneer en hoe kan ik de proefmaand voor de Bezorgbundel gratis opzeggen?

Je kunt je proefmaand gratis opzeggen tot de laatste dag van de maand waarin je boodschappen gratis worden bezorgd. Zo houd je zelf de controle. Een week van tevoren sturen we je een e-mail ter herinnering, zodat je het niet vergeet.

Opzeggen doe je zo:
Ga naar ah.be/bezorgbundel, log in en klik linksonder op de knop ‘Proefmaand opzeggen’. Je Proefmaand loopt dan automatisch af op de laatste dag. Daarna stopt je bundel vanzelf, zonder kosten.

Toch te laat?
Geen zorgen. Als je niet op tijd opzegt, zetten we je bundel automatisch om in een maandabonnement alle momenten (€13.99 per maand). Maar ook dan heb je nog 14 dagen bedenktijd.

Zeg je binnen die twee weken alsnog op? Dan krijg je het resterende bedrag teruggestort op je rekening. Je betaalt alleen voor de dagen waarin je gebruik hebt gemaakt van de bundel.

Zeg je op na die 14 dagen? Dan loopt je maandabonnement nog één maand door en stopt het daarna automatisch als je opzegt.

Zo weet je altijd waar je aan toe bent!

Wat vind je van dit antwoord?


Ik heb een reservering gedaan voor het Portugees servies. Wanneer kan ik deze ophalen in de winkel?

Goed nieuws! Het gereserveerde servies is inmiddels aangekomen in onze winkels. Je hebt hier een e-mail over gehad op 6 juni. Niet opgemerkt? Je kunt zoeken op afzender no-reply@mg.spaaractie-reserveren.be.

Vanaf woensdag 11 juni kan je terecht in jouw winkel om je gereserveerde servies op te halen. Er zijn speciale tijdsvakken voor jou gereserveerd waarbinnen je het op kunt halen.

Informatie over de locatie van ophalen vind je via 'mijn bestelling' op de reserveersite: https://spaaractie-reserveren.be/reserveer-hier. Je moet dan even inloggen (niet met je ah.nl inloggegevens, hier heb je een nieuwe inlognaam en wachtwoord voor gemaakt). Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op 'wachtwoord vergeten'.

Wat vind je van dit antwoord?


Er is een e-mail met controlecode verstuurd, maar ik heb die niet ontvangen. Hoe kan dat?

De e-mail met je controlecode sturen we naar het e-mailadres waarmee je inlogt op ah.be. Je zou ‘m normaal gesproken binnen een paar seconden tot een paar minuten moeten ontvangen. Helaas kunnen we niet beïnvloeden hoe snel jouw e-mailprovider de mail bezorgt.

De afzender is noreply@ah.be en het onderwerp van de mail is "Controlecode voor Albert Heijn". Probeer met de zoekfunctie in je mailbox even te zoeken op deze afzender of het onderwerp.

Check ook even deze punten:

  • Zit de mail misschien in je spam- of ongewenste mailmap?
  • Komt de mail automatisch in een andere map terecht? (Bijvoorbeeld bij Gmail heb je verschillende tabbladen zoals ‘Promoties’ of ‘Updates’ waar mails soms automatisch naartoe gaan.)
  • Heb je per ongeluk de afzender noreply@ah.be geblokkeerd?
  • Is je inbox misschien vol?
  • Sommige e-mailproviders kunnen mails blokkeren. Kijk bij jouw provider of dit het geval is.


Als je na deze checks de mail nog steeds niet kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op via de contactopties onderaan de pagina.

Tip: voeg je ook een mobiel telefoonnummer toe aan je profiel? Dan ontvang je de controlecode voortaan per SMS. Dat is vaak veiliger én een stuk sneller!

Wat vind je van dit antwoord?