Productklacht melden na je winkelbezoek
Veelgestelde vragen over ‘Klacht over je winkelbezoek’
48 resultatenIk heb een klacht over mijn winkelbezoek. Hoe meld ik deze?
We willen dat elk bezoek aan onze winkel prettig verloopt. Onze collega’s doen daar dagelijks hun best voor. Ben je toch ergens niet tevreden over? Laat het ons dan weten, zo kunnen we leren en verbeteren.
Je kunt op twee manieren je klacht melden:
Je kunt op twee manieren je klacht melden:
- Direct in de winkel: Vraag gerust naar de supermarktmanager. Die luistert graag naar je verhaal en zoekt samen met jou naar een oplossing.
- Online of telefonisch: Kom je voorlopig niet langs? Neem dan contact op met onze klantenservice, telefonisch of via één van onze andere contactkanalen. Geef even aan om welke winkel het gaat, dan zorgen wij dat de supermarktmanager contact met je opneemt.
- Je kunt ook feedback achterlaten over jouw winkelbezoek via het feedbackformulier.
Ik heb een klacht over een product gekocht in de winkel, wat nu?
Ben je niet tevreden over een artikel dat je bij ons hebt gekocht? Dat lossen we graag voor je op.
- Omruilen of geld terug: Ga met het product en je kassabon naar het onthaal van één van onze winkels. Je krijgt dan een nieuw exemplaar of we betalen het aankoopbedrag terug.
- Niet in de buurt van de winkel waar je het kocht? Geen probleem! Met je kassabon kun je bij elke Albert Heijn-winkel terecht voor een oplossing.
Wist je dat je je productklacht ook kunt melden via ons zelfserviceformulier?
Ik heb gesolliciteerd, maar daarna niks gehoord, wat nu?
We snappen dat je staat te popelen om aan de slag te kunnen. We raden je aan om zelf contact op te nemen met de winkel waar je gesolliciteerd hebt. Zoek de winkel waar je hebt gesolliciteerd, dan vind je ook meteen het telefoonnummer waar ze op te bereiken zijn. Succes!
Wat voor garantie biedt Albert Heijn?
Bij Albert Heijn doen we er alles aan om jou elke dag te voorzien van de beste kwaliteit, verse producten en een uitstekende service. Toch kan het gebeuren dat een artikel niet helemaal naar wens is. In dat geval staan we voor je klaar om het op te lossen.
Niet tevreden? Wij helpen je graag
Heb je een product gekocht dat niet aan onze kwaliteitseisen voldoet? Neem het dan mee naar de winkel. We ruilen het direct om of geven je, als je dat liever hebt, het aankoopbedrag terug. Vergeet in dat geval niet om je kassabon mee te nemen.
Boodschappen laten bezorgen?
Ook bij online bestellingen kun je rekenen op onze garantie. Is er iets mis met je levering? Vul dan het klachtenformulier in op onze website. Wij zorgen ervoor dat het bedrag automatisch wordt verrekend bij je volgende bezorging.
Wat zijn de uitzonderingen?
Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen is mogelijk op vertoon van de kassabon, mits de verpakking onbeschadigd en origineel is.
Sommige producten kunnen we helaas niet ruilen of vergoeden. Dit geldt voor:
- CD’s, DVD’s, cadeaukaarten en games waarvan de seal is verwijderd
- Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets voor attractieparken
Wettelijke en extra garantie
Onze kwaliteitsgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie. Je wettelijke rechten als consument blijven dus altijd geldig.
Lees hier alles over onze kwaliteitsgarantie.
Ik mis een product, Bonuskorting of heb een (kwaliteits)klacht bij mijn levering, wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, daarom lossen we het graag snel en netjes voor je op. Vul ons klachtenformulier in en vertel ons wat er misging.
Wil je het aankoopbedrag terug? Geen probleem: dat verrekenen we automatisch met je volgende bestelling. Je ziet dit terug op de factuur onder het kopje ‘correctie vorige bestelling’.
Wil je het bedrag liever teruggestort krijgen op je bankrekening? Geen enkel probleem. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice, we regelen het graag. Je ontvangt het bedrag dan binnen 10 werkdagen op je rekening.
Waarom zitten sommige producten niet in het assortiment van mijn Albert Heijn winkel?
Elke winkel is weer een beetje anders! We stemmen het assortiment af op de ruimte in de winkel én op wat onze klanten het liefst kopen. Dat betekent dat sommige producten niet overal te vinden zijn of soms verdwijnen als er weinig vraag naar is.
Mis je iets? Laat het vooral weten! Onze collega’s in de winkel denken graag met je mee en helpen je zoeken naar een alternatief.
Hoe weet ik zeker dat ik verse producten krijg?
We begrijpen dat je graag verse producten ontvangt, ook als je ze online bestelt en niet zelf kunt uitzoeken. Daarom zorgen onze medewerkers er zorgvuldig voor dat jouw boodschappen met aandacht worden geselecteerd.
Wil je weten hoe lang een versproduct houdbaar is na bezorging? Op de website en in de AH-app vind je bij elk versproduct een handig houdbaarheidsbalkje. Klik op het product, en je ziet meteen hoe lang je het na bezorging nog kunt gebruiken.
Voor brood werkt het iets anders: dat heeft geen ‘tenminste houdbaar tot’-datum, maar een productiedatum. Dat is de dag waarop het brood is gebakken.
Mocht je toch een product ontvangen dat niet aan onze versgarantie voldoet, laat het ons weten via het klachtenformulier. We lossen het graag voor je op.
Wil je weten hoe lang een versproduct houdbaar is na bezorging? Op de website en in de AH-app vind je bij elk versproduct een handig houdbaarheidsbalkje. Klik op het product, en je ziet meteen hoe lang je het na bezorging nog kunt gebruiken.
Voor brood werkt het iets anders: dat heeft geen ‘tenminste houdbaar tot’-datum, maar een productiedatum. Dat is de dag waarop het brood is gebakken.
Mocht je toch een product ontvangen dat niet aan onze versgarantie voldoet, laat het ons weten via het klachtenformulier. We lossen het graag voor je op.
Mijn digitale spaarzegels zijn niet bijgeschreven, wat nu?
We willen dat het digitaal sparen op rolletjes loopt. Daarom vinden we het jammer dat het niet helemaal goed is gegaan. Maar niet getreurd: we lossen het netjes met je op.
Check altijd eerst je 'Spaargeschiedenis'. Deze vind je terug als je op de betreffende spaaractie klikt onder 'Mijn Albert Heijn' in de AH app. Als je naar beneden scrolt zie je overzichtelijk hoeveel zegels er per bestelling of winkelbezoek zijn bijgeschreven.
Normaal gesproken worden je digitale spaarzegels vrijwel meteen na je winkelbezoek bijgeschreven. Zijn je zegels 1 dag na winkelbezoek nog niet bijgeschreven? Ga dan even bij de winkel langs.
Bij je online bestelling worden je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen bijgeschreven. Soms is er wat vertraging. Zijn je zegels niet bijgeschreven bij je online bestelling? Wacht dan maximaal 5 werkdagen. Zijn de zegels dan nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice. We staan klaar om het netjes met je op te lossen!
Check altijd eerst je 'Spaargeschiedenis'. Deze vind je terug als je op de betreffende spaaractie klikt onder 'Mijn Albert Heijn' in de AH app. Als je naar beneden scrolt zie je overzichtelijk hoeveel zegels er per bestelling of winkelbezoek zijn bijgeschreven.
Normaal gesproken worden je digitale spaarzegels vrijwel meteen na je winkelbezoek bijgeschreven. Zijn je zegels 1 dag na winkelbezoek nog niet bijgeschreven? Ga dan even bij de winkel langs.
Bij je online bestelling worden je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen bijgeschreven. Soms is er wat vertraging. Zijn je zegels niet bijgeschreven bij je online bestelling? Wacht dan maximaal 5 werkdagen. Zijn de zegels dan nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice. We staan klaar om het netjes met je op te lossen!
Ik mis een product in het assortiment, wat nu?
Dat kan gebeuren! Elke winkel heeft maar een beperkte ruimte, dus we maken steeds keuzes uit het grote aanbod. Soms is een product tijdelijk niet op voorraad of past het simpelweg niet meer in het assortiment van jouw winkel.
Mis je iets? Geef het gerust door aan één van onze collega’s in de winkel. Ze helpen je graag met een alternatief of denken met je mee over een oplossing. Samen komen we er vast uit!
Mis je iets? Geef het gerust door aan één van onze collega’s in de winkel. Ze helpen je graag met een alternatief of denken met je mee over een oplossing. Samen komen we er vast uit!
Wat zijn de openinguren en contactgegevens van mijn Albert Heijn winkel?
Je vindt de actuele openingstijden en contactgegevens van al onze winkels hier. Deze informatie is altijd up-to-date en je kunt de openingstijden tot twee weken vooruit bekijken. Ook speciale dagen, zoals feestdagen, worden hierin meegenomen.
Nieuwe winkel of heropening
Benieuwd wanneer een nieuwe winkel opent of jouw favoriete winkel heropent na een verbouwing? Houd dan vooral de lokale media in de gaten, daar wordt dit als eerste aangekondigd.
Favoriete winkel instellen
Wist je dat je in je profiel een favoriete winkel kunt instellen? Zo zie je snel tot hoe laat jouw winkel vandaag open is en vind je makkelijk de contactgegevens.
Winkelassortiment
Elke winkel is anders qua grootte en aanbod. Niet alle producten passen in elke winkel, maar onze collega’s helpen je graag om een goed alternatief te vinden.
Services in de winkel
Wil je weten waar je een specifieke service vindt? Gebruik de filter in onze winkelzoeker en ontdek meteen welke winkels deze service aanbieden.