Ons nieuwe klantportaal is live!

Al je gegevens in één duidelijk overzicht

Blauwe Albert Heijn boodschappenkrat gevuld met diverse AH huismerkproducten en versproducten als groenten, fruit en sap.

Goed nieuws: ons nieuwe klantportaal is nu beschikbaar

Speciaal voor onze klanten

Ons klantportaal is ontwikkeld om jou meer inzicht te geven in de zakelijke boodschappen van al jullie vestigingen. Zo beheer je eenvoudig alle aankopen en facturen.

Via het klantportaal kun je nu zelf:

  • Accounts aanmaken: beheer eenvoudig de toegang per vestiging.
  • Facturen inzien: krijg een helder overzicht van je facturen en financiële rapportages.
  • Bestelinformatie: krijg inzichten in uitgaven, kortingen en aankopen.

Ben je enthousiast geworden en nieuwsgierig naar ons nieuwe klantportaal? Laat het ons weten via ahzakelijk@ah.nl en we zorgen dat je snel aan de slag kunt.

Accounts aanmaken

Beheer eenvoudig de toegang per vestiging

Als hoofdaccount kan je nu:
  • Alle account zelf inzien
  • Zelf nieuwe accounts aanmaken met de juiste gegevens
  • Het nieuwe account ontvangt een e-mail met inloggegevens en kan direct zelf aan de slag met bestellen
Je vindt deze functie in je Mijn account onder 'gegevens en voorkeuren'

Financiële rapportages

Inzicht per maand

In een makkelijk overzicht zie je nu alle facturen van al jouw vestigingen.
  • Openstaande facturen
  • Factuurbedragen
  • Elke factuur apart te downloaden

Bestelinzicht

Alle boodschappen op een rijtje

Als hoofdaccount kan je nu direct inzien welke producten er per vestiging zijn gekocht en ook hoeveel Bonus en andere kortingen er is ontvangen. Daarnaast zie je ook om wat voor soort producten het gaat. Vega, biologische, noem maar op. Hiermee heb je duidelijk inzicht in wat en hoeveel er besteld wordt. Zo heb je alles binnen handbereik om te sturen op efficiëntere inkopen, betere voeding en creëer je kansen voor het beheren van de kosten.

Veelgestelde vragen over zakelijk betalen

Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?

Er zijn diverse betaalwijzes mogelijk. Als zakelijke klant kan je betalen via bancontact, op factuur of via domiciliëring.

Bancontact

Er zijn diverse manieren om te betalen. Als zakelijke klant kan je betalen via bancontact, op factuur of via domiciliëring.

Bancontact

De standaard betaalwijze is bancontact. Je betaalt de boodschappen via bancontact bij levering aan de deur.

  1. Bestel je producten online
  2. Geef akkoord op betaling via bancontact
  3. Betaal bij levering door onze bezorger via een mobiel betaalapparaat.

Ook bij deze betaalwijze ontvang je een digitale factuur. 1-2 dagen na levering kan je deze terugvinden in je profiel onder 'facturen'.


Op factuur

Het is ook mogelijk om op factuur te betalen. Hiervoor dien je aan een aantal voorwaarden te voldoen:

  1. Je bent een zakelijke klant
  2. Je staat ingeschreven bij het KBO

Voldoe je aan deze voorwaarden, dan kan je betalen op factuur aanvragen. De factuur krijg je enkele dagen na de levering van je boodschappen in een e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 21 dagen.

Het aanvragen voor betalen op rekening doe je hier. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor je aanvraag is verwerkt en je ontvangt altijd van ons een bericht zodra dat is gebeurd.


Via domiciliëring

Daarnaast is het mogelijk om te kiezen voor het gemak van domiciliering. Wij schrijven dan enkele dagen na de levering het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden en op te sturen.

  1. Download het formulier
  2. Mail het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van je bankkaart naar het e-mailadres dat op het formulier vermeld staat
  3. We verwerken je aanvraag in 5 werkdagen.

Naar aanleiding van je aanvraag zal een kredietwaardigheidstoetsing uitgevoerd worden. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag voor betalen via domiciliëring of betalen op factuur te weigeren. Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan met bancontact.

Je vindt je factuur van elke bestelling, hoe je ook betaalt, altijd terug in je profiel onder 'facturen'.

Wil je toch weer met bancontact betalen? Dat kan uiteraard, neem even contact met onze klantenservice op via een van de kanalen onderaan deze pagina, dan maken we het voor je in orde.

 


Hoe kan ik betalen via domiciliëring in laten trekken?

Ja, het intrekken van de domiciliëring kan via dit formulier.


Kan ik een kopie factuur krijgen?

Natuurlijk kan dat, sterker nog die heb je al! Je ziet al je facturen onder 'mijn facturen' op https://www.ah.be/mijn/dashboard/facturen. Log wel eerst even in. Of ga naar 'Mijn profiel' en klik op de tegel 'facturen'
Zodra we je boodschappen hebben geleverd of jij ze hebt opgehaald zie je 1, max 2, dagen later je factuur online.
Zo heb je altijd je facturen bij de hand en kan je ze zelf downloaden, mailen, opslaan of printen.

Je kan je facturen ook inzien via de Ah app. Als je naar 'mijn bestellingen' gaat, de gewenste bestelling kiest en vervolgens rechtsboven op 'Bekijk factuur' klikt.


Kan ik mijn eerste bestelling gelijk via domiciliëring betalen?

Ja, dat kan. Nadat je een zakelijk account hebt aangemaakt, kan je kiezen voor domiciliëring. Wij schrijven dan enkele dagen na de bestelling het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden.