Kool­wraps met ve­ga­ge­hakt, kom­kom­mer en ra­dijs

Receptvideo - 00:32 min.

Groen, groener, groenst: in plaats van wraps gebruiken we voor dit snelle lunchgerecht koolbladeren. Deze gezonde koolwraps vullen we met vegetarisch gehakt, komkommer en radijs. Is het al tijd voor lunch?

Kool blancheren
Breng een grote pan met water aan de kook. Haal 8 mooie bladeren van 1 Chinese kool en kook ze in delen in 2 min. Spoel met koud water, laat uitlekken en dep droog met keukenpapier. Schil en rasp 2 cm verse gember. Verhit de olie in een koekenpan en bak 200 g vegagehakt en de gember 4 min. op middelhoog vuur. Breng op smaak met 1 el sojasaus* minder zout en zet het vuur uit. Halveer ondertussen ½ komkommer in de lengte en snijd in plakjes. Snijd ook 1 bosje radijs in plakjes.

Koolwraps rollen
Schep 1/8 van het gehaktmengsel, wat komkommer en radijs op het stevige deel van de kool en rol op tot de helft. De zijkanten mogen open blijven. Maak zo nog 7 pakketjes. Serveer de rest van de groente erbij als salade.

De sojasaus is een ‘dagkeuze’ en past niet in de Schijf van Vijf. Wil je eten volgens de richtlijnen van het Voedingscentrum, dan kun je per dag 3 tot 5 keer iets kleins (de ‘dagkeuze’) buiten de Schijf kiezen.

Lees meer

Je hebt een sterk verouderde versie van Internet Explorer, daarom kun je het Allerhande gedeelte van deze site niet zien.